مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه خبر داد؛

دانشگاه تبریز جزو دانشگاه‌های دارای بیشترین ثبت پارسا

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۱ کد : ۲۱۶۷۴ اخبار
تعداد بازدید:۶۰۱

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز از قرارگرفتن این دانشگاه در بین دانشگاه‌های دارای بیشترین ثبت پارسا در سال تحصیلی 1402-1401 مناطق 10 گانه آمایش آموزش عالی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر قادر کریمیان در تشریح این خبر اظهار کرد: بر پایه‌ی تبصره‌ی 9 «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه‌ی آثار علمی» مصوب 31 مرداد 1396 مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌‌ی اجرایی مصوب 23 مرداد 1398 هیأت وزیران، همه‌ی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی، و فناوری دولتی و غیردولتی باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه‌بندی ندارند، درپژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: بر پایه‌ی آمارهای موجود در پایگاه اطلاعات ایران «گنج» پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه تبریز در سال تحصیلی 1401-1402 در میان پارساهای مورد استقبال پژوهشگران کشور قرار گرفته است. همچنین دانشگاه تبریز جزو دانشگاه‌های دارای بیشترین ثبت پارسا در سال تحصیلی 1402-1401 در مناطق 10گانه‌ی آمایش آموزش عالی بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد این موفقیت که نتیجه‌ی تلاش، مشارکت و تجلی فعالیت‌های تمای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تبریز است، زمینه را برای رشد و بالندگی علم و فناوری کشور فراهم ‌آورد و این خدمت کوچک، زمینه‌ساز پیشرفت بیشتر در علم و فناوری و پاسداشت اخلاق پژوهش و حقوق پدیدآوران باشد.

 


( ۹ )

نظر شما :