در نشست‌ تبیینی «ولایت فقیه» مطرح شد؛

لزوم پاسخگویی به شبهات دانشجویان

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۰ کد : ۲۱۴۸۶ اخبار
تعداد بازدید:۴۶۶

دومین نشست از سلسله نشست‌های تبیینی و کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع «ولایت فقیه» به همت بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز در تالار شهید باکری این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی نظری مدرس حوزه و دانشگاه طی سخنانی در این نشست اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای از طریق فضای مجازی، نشرکتاب و... در ارتباط با ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب هجمه‌های زیادی وارد و اقدام به شبهه‌پراکنی می‌کنند که هدف اصلی این افراد اندیشه و شخصیت رهبر معظم انقلاب است که در این خصوص عملیات گسترده‌ای را در بحث برهان و جنگ روانی در پیش گرفته‌اند.
وی، تام الاختیار بودن ولایت فقیه را یکی از شبهات عنوان کرد و افزود: ولایت فقیه بر حسب قانون اختیارات خاص خود را دارد و نمی‌تواند در همه‌ی موضوعات به صورت مستقیم وارد شود و تنها در حوزه‌ی اختیاراتی که تعریف شده است، می‌تواند وارد شود و باید این را بدانیم که نگاه رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف یک نگاه جهانی و کلی است در حالی که ما با یک نگاه جزئی به موضوعات نگاه می‌کنیم.
این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: ما باید در پاسخ به شبهات، ابتدا از نگرش طرف مقابل آگاه شویم تا بتوانیم پاسخ صحیح و روشنی را ارائه دهیم و بایستی در جامعه آگاهی مردم را نسبت به ولایت‌فقیه بالا ببریم تا هر شخصی در مقابله با شبهات بتواند به نتیجه صحیح برسد؛ به طور مثال ما دانشگاهیان باید در کلاس‌های درس جلسات مباحثه برگزار کنیم و از این طریق به شبهات دانشجویان پاسخ دهیم و آگاهی آنان را بالا ببریم.


نظر شما :