کارگاه تربیت مربی پیشگیری از رفتار های خود آسیب‌رسان برگزار شد

۰۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰ کد : ۲۱۲۸۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۴۷


 کارگاه تربیت مربی پیشگیری از رفتار های خود آسیب رسان به مدت دو روز توسط مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، کارگاه دو روزه تربیت مربی پیشگیری از رفتار های خود آسیب رسان با حضور 32 نفر از مشاوران، روانشناسان، مددکاران و کارشناسان مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تبریز و با تدریس دکتر باباپور، مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برگزار شد.

دکتر باباپور در روز اول به معرفی دستورالعمل پیشگیری و مداخله در رفتارهای خود آسیب رسان و خودکشی در محیط‌های دانشگاهی، به تعریف مفاهیم رفتارهای خودآسیب‌رسان و اصطلاحات مرتبط با آن، باورهای نادرست و واقعیت‌ها در مورد خودکشی، شیوع‌شناسی در جمعیت عمومی و دانشجویی، عوامل خطرساز و محافظت‌کننده خودکشی در جمعیت دانشجویی پرداخت.

در روز دوم این کارگاه که با حضور دکتر رضائی، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز برگزار شد، دکتر باباپور به اقدامات مداخله ای و نحوه انجام آن، نحوه تدوین طرح امنیت، آموزش روانشناختی و کاهش رنج روانی مراجعان، مدیریت خودکشی و آموزش آن به خانواده مراجعان و ... توضیحات مهم و کاربردی را ارائه کرد.

در پایان این کارگاه دو روزه پرسش و پاسخ و تبادل نظرات بین حاضرین و مدرس کارگاه برگزار شد و به سئوالات مطرح شده پاسخ های لازم داده شد.
 


( ۱ )

نظر شما :