معرفی کتاب/ انتشار کتاب « دوصد مسئله حل‌شده در حاصل‌خیزی خاک و توصیه کودی» در دانشگاه تبریز

۲۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۲ کد : ۲۱۲۰۹ اخبار
تعداد بازدید:۳۵۶


 
کتاب « دوصد مسئله حل‌شده در حاصل‌خیزی خاک و توصیه کودی» در دانشگاه تبریز منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، کتاب « دوصد مسئله حل‌شده در حاصل‌خیزی خاک و توصیه کودی»  با تدوین و گردآوری دکتر عادل ریحانی‎تبار، استاد گروه علوم و مهندسی خاک دانشگاه تبریز از سوی انتشارات این دانشگاه منتشر شد.
دکتر ریحانی‎تبار، نویسنده این کتاب درباره این کتاب گفت: اهمیت تربیت مهندس نوآور، مبتکر و توانا به حل مسائل مطرح در حاصل‌خیزی خاک و تغذیه گیاه که بدون شک نقشی درخور توجه و ارزنده در کشاورزی پایدار بر عهده دارند از نظر هیچ‌کس دور نیست و همگان بر زنده کردن و تقویت حس خلاقیت در دانشجویان تأکید دارند.
یکی از اساسی‎ترین ملزومات برای مهندسان کشاورزی، مسائل و محاسبات در حوزه حاصل‌خیزی خاک است. مشکل دانشجویان در محاسبات مربوط به حاصل‌خیزی خاک و اشتیاق آنان به منبعی که مفید و مشوق آنان باشد و فقدان چنین منبعی به زبان فارسی انگیزه نگارنده در پاسخ‎گویی به این نیاز وافر بوده است. البته این نوشتار می‎تواند مورد استفاده متصدیان آزمایشگاه‎های تجزیه خاک و آب و توصیه کودی هم قرار گیرد.  
مطالب کتاب در پنج فصل تدوین شده است و در هر فصل مسائل غیرتکراری از هر مبحث ارائه‌ شده تا در یادگیری و حل مشکلات مفید واقع شوند.

ذکر این نکته ضروری است که در مبحث حاصل‌خیزی خاک، مرزی وجود ندارد، بلکه این فصل‌بندی برای بهره‌مندی بیشتر خواننده و مطابق با منابع معتبر و کتاب‎های درسی حاصل‌خیزی خاک انجام گرفته است.
 


نظر شما :