انتشار کتاب «طب گاو و گوسفند« در دانشگاه تبریز

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۸ کد : ۲۱۱۳۳ اخبار
تعداد بازدید:۳۴۱


 
کتاب «طب گاو و گوسفند» نوشته فیلیپ آر. اسکات با ترجمه دکتر محمد طلوعی، دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز و دکتر آرمان شکری، دانش آموخته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز از سوی انتشارات این دانشگاه منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر طلوعی با بیان اینکه علم دامپزشکی به عنوان یکی از علوم کاربردی و اساسی در دنیا شناخته شده است، گفت: دامپزشکی در تأمین بهداشت و سلامت جامعه از طریق تشخیص و درمان بیماری های دام های مولد و نظارت بر سلامت محصولات تولیدی نقشی غیرقابل انکار دارد.

مترجم کتاب «طب گاو و گوسفند» درباره انتشار این کتاب نیز گفت: با چاپ و عرضه این کتاب، دانشجویان این رشته به نحو احسن با دانش روز دنیا در این خصوص آشنا می شوند.

به گفته دکتر طلوعی، کتاب حاضر ترجمه یِ آخرین نسخه یِ چاپی (سال 2016) کتاب طب گاو و گوسفند (خودآموز و گزارش های موردی) است.
این کتاب شامل سه فصل اصلی است که در فصل اول و دوم، به ترتیب گزارش های موردی مربوط به بیماری ها و مشکلات گاو و گوسفند (بیش از 245 گزارش) از موارد ارجاعی به همراه سوالات مربوطه آورده شده و به هر کدام از سوالات نیز به صورت جامع و کامل پاسخ داده شده است.  
 در هر دو فصل مولفین تلاش کرده اند برای تفهیم هر چه بهتر موارد و مشکلات ارجاعی، علاوه بر توضیحات کاملاً روشن، تصاویری بسیار گویا نیز از این گزارش ها یا درمان آن ها بیاورند.  
فصل سوم شامل 77 سوال پنج گزینه ای (تستی) به همراه پاسخ نامه می باشد. امید است با مطالعه ی این کتاب، دانشجویان دام پزشکی و دام پزشکان، در عرصه ی تشخیص و درمان بیماری های دام و مشکلات سر راه دامپروری ها موفق تر باشند.


( ۱ )

نظر شما :