تجلیل از کارکنان معلول و بازنشسته دانشگاه تبریز

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۷ کد : ۲۱۱۲۲ اخبار
تعداد بازدید:۸۵۶

 

 در مراسمی از کارکنان معلول و بازنشسته دانشگاه تبریز با حضور رئیس دانشگاه، معاون پشتیبانی و توسعه منابع و مدیر روابط عمومی این دانشگاه تجلیل بعمل آمد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این آئین با تاکید بر اینکه روز جهانی معلولان فرصت مناسبی برای تقدیر و قدردانی از زحمات، تلاش و فعالیت های این قشر در جامعه است، گفت: شایسته و بهتر است، برگزاری این گونه مراسم و آیین ها در فرصت مناسب به منظور تقدیر و قدردانی از فعالیت های این عزیزان صورت گیرد.
وی در ادامه با اشاره به سالروز گرامیداشت حماسه نهم دی، روز بصیرت و‌ میثاق امت و ولایت گفت:  حماسه 9 دی حرکت عظیم و بزرگی بود و نماد بصیرت، هوشیاری، آگاهی و ولایتمداری ملت ایران است.
وی افزود: دشمن به بهانه انتخابات و با توهین به ارزش های اسلامی و دینی می خواست، به انقلاب اسلامی ضربه بزند که با هوشیاری و آگاهی ملت ایران توطئه های دشمنان خنثی شد و کشورمان از یک جریان انحرافی و پیچ خطرناک عبور کرد.
 رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ارزش و جایگاه انسانها براساس داشتن اراده، پشتکار، تقوا، تخصص و توانایی افراد سنجیده می شود، تصریح کرد: نقص عضو و معلولیت نباید ملاک سنجش توانایی افراد باشد و در جامعه ما این رویکرد باید نسبت به معلولان عوض شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه جایگاه معلولان در جامعه ما باید مورد احترام باشد، یادآور شد: مشارکت دادن معلولان در تصمیم گیری ها، فرصت دادن به رشد و توسعه فعالیت های آنان و اجرای قانون درباره آنها هم ضروری است.
رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه در پاسخ به خواست ها و مشکلات این معلولان گفت: وظیفه تمامی مسئولان و دست اندرکان نظام است که در حد توان و در چارچوب قانون و مقررات از شما حمایت و پشتیبانی های لازم صورت گیرد.        
دکتر سیدصمد حسینی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز هم در این آیین گفت: شما کارکنان معلول افراد توانمند و پرتلاش دانشگاه هستید و ما مسئولان دانشگاه نیز در حد توان از شما حمایت و پشتیبانی خواهیم.
وی افزود: با همدلی، وحدت، محبت و صمیمیت می توان کارهای بزرگی انجام داد و بسیاری از مشکلات را حل کرد.
بر پایه همین گزارش، در این مراسم همچنین نماینده و تعدادی از کارمندان معلول و بازنشسته دانشگاه تبریز  با طرح برخی مسایل، دغدغه ها و مشکلات موجود معلولان این دانشگاه، خواستار حل برخی موانع موجود و رفع آن شدند.
لازم به ذکر است: در پایان این آیین که به مناسبت روز جهانی معلولان  برگزار شد، از 16 نفر کارمند معلول شاغل و بازنشسته دانشگاه تبریز تجلیل به عمل آمد.


( ۴ )

نظر شما :