همایش «توانبخشی مبتنی بر ربات» در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۰ کد : ۲۱۱۱۴ اخبار
تعداد بازدید:۵۶۵

 

با برگزاری همایش «توانبخشی مبتنی بر ربات» در دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز، دانشجویان رشته‌ی مهندسی پزشکی به تبادل یافته‌های خود پرداختند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر فریبرز رحیمی مدیر اجرایی همایش «توانبخشی مبتنی بر ربات» در حاشیه‌ی برگزاری این رویداد طی سخنانی اظهار کرد: دانشجویان رشته‌ی مهندسی پزشکی با توجه به ساختار بین‌رشته‌ای، ناگزیر هستند مجموعه‌ای متنوع از اطلاعات را بیاموزند و قالب‌های متنوع آموزشی از جمله جمع آوری و ارائه‌ی مطالب می‌تواند نقش موثری در این میان داشته باشد.

وی ادامه داد: افزارهای توانبخشی یکی از زمینه‌هایی است که تکنولوژی و مهندسی می‌تواند از طریق آن، سیستم بهداشت و درمان را یاری کند و دانشجویان این درس تلاش کردند که با انتخاب زمینه‌ای جدید از تکنولوژی خصوصا در قالب سیستم‌های رباتیک در مدت حدود یک ماه، به جمع‌آوری مطالب بپردازند و در نهایت آن را در قالب یک پوستر ارائه دهند.

 مدیر اجرایی همایش «توانبخشی مبتنی بر ربات» یادآور شد: چنین فرصت‌هایی علاوه بر اینکه دانشجویان را در معرض پیشرفت‌های جدید قرار می‌دهد، تمرینی برای فراگیری تکنیک‌های ارائه مطالب نیز به شمار می‌رود که کمتر در برنامه آموزشی روی آن تاکید می‌شود.

دکتر رحیمی با اشاره به اینکه این قبیل رویدادها که دانشجویان مقطع کارشناسی نقش مرکزی و محوری را ایفا می‌کند، گفت: این برنامه ها علاوه بر موثر بودن از لحاظ آموزشی، فرصتی نیز برای دانشجویان فراهم می‌کند که طی آن نقشی مولد از خود را تجربه نموده و انگیزه‌های بیشتری برای طی مسیر بیابند.

در این همایش سه ساعته، ۳۶ دانشجوی درس «اصول و افزاره‌های توانبخشی»، یافته‌های خود را در مورد استفاده از تکنولوژی‌های اخیر در زمینه‌ی ارتقاء جنبه‌های مختلف توانبخشی، در قالب ۱۸ پوستر به معرض نمایش و گفت‌وگو گذاشتند که مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفت.

 


( ۱ )

نظر شما :