مسئول واحد خواهران کانون قرآن و عترت دانشگاه خبر داد؛

برگزاری مرحله دانشگاهی سی‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه تبریز

۰۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۸ کد : ۲۱۰۷۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۲۹

 

مسئول واحد خواهران کانون قرآن و عترت دانشگاه تبریز از برگزاری مرحله‌ی دانشگاهی سی‌وهشتمین دوره‌ی مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، سمیرا پیروزی با اعلام این خبر گفت: مرحله‌ی دانشگاهی سی‌وهشتمین دوره‌ی جشنواره‌ی سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان دانشگاه‌های کشور در 9 بخش و 40 رشته در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد که کانون قرآن و عترت دانشگاه تبریز به‌عنوان دبیرخانه‌ی ستاد برگزاری مرحله‌ی دانشگاهی این جشنواره در دانشگاه تبریز انتخاب شده است.

ثبت‌نام مرحله‌ی دانشگاهی این جشنواره، آذرماه سال جاری از طریق سامانه‌ی « quran38.dmsrt.ir» انجام شده است و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند تا اواسط بهمن‌ماه به این سامانه مراجعه و ثبت نام  خود را تکمیل کنند.

آزمون کتبی معارفی و حفظ از طریق سامانه‌ی مذکور، هفته‌ی اول اسفندماه و اختتامیه‌ی مرحله‎‌ی دانشگاهی هفته‌ی دوم اسفندماه برگزار خواهد شد. همچنین مرحله‌ی سراسری و ملی نیز به ترتیب اردیبهشت ماه و مرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

سال گذشته دانشگاه تبریز با درخشش در بخش‌های ادبی، نوآفرینی ، مداحی، اپلیکیشن، عکاسی و نقد کتاب، موفق به کسب مقام سوم این مسابقات شده بود.

علاقه‌مندان به رشته‌ی حفظ باید هفته‌ی اول اسفندماه در آزمون کتبی که به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد، شرکت کنند  و در صورت کسب حد نصاب به مرحله بعدی صعود خواهند کرد که در این مرحله، حُسن حفظ و شاکله‌ی کلی تلاوت داوری خواهد شد. همچنین تلاوت‌های مرتّلین عزیز شرکت کننده در رشته‌ی تحقیق و ترتیل نیز ضبط و در سامانه‌ بارگذاری و در نهایت داوری خواهد شد.

مطابق روال سال‌های گذشته به کسانی که به مراحل پایانی ره یابند، جوایزی از سوی دانشگاه اهدا و کسانی که راهی مراحل سراسری و ملی شوند، به سفر مشهد مقدس مشرف خواهند شد.

این جشنواره در 9 بخش «آوایی» شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 5، 10، 20 و کل قرآن کریم، دعا خوانی، اذان (ویژه‌ی برادران)، تواشیح و همخوانی قرآن کریم (ویژه‌ی برادران) و مداحی، «معارفی» شامل تفسیر قرآن کریم، حفظ مفاهیم قرآن کریم، سیره‌ی معصومین(ع)، احکام، پرسمان معارفی،  سبک زندگی ایرانی-اسلامی و نماز، «پژوهشی» شامل مقاله نویسی، نقد و تلخیص کتاب، «فناوری و تولیدات رسانه‌ای» شامل کلیپ و پادکست و تولید برنامه‌ی کاربردی تلفن همراه، «بخش هنری» شامل فیلم کوتاه داستانی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، خوشنویسی به روش نستعلیق، طراحی پوستر و معرق و منبت، «ادبی» شامل شعر کلاسیک، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، «نهج البلاغه» شامل مقاله‌نویسی در حوزه‌ی نهج‌البلاغه،  معارف نهج‌البلاغه(به‌صورت کتبی) و حفظ فرازهای نهج‌البلاغه، «صحیفه‌ی سجادیه» شامل معارف صحیفه‌ی سجادیه (به‌صورت کتبی) و حفظ فرازهای صحیفه‌ی سجادیه و «نوآفرینی قرآنی (استارت‌آپ‌های قرآنی)» شامل ایده پردازی نوآفرینی قرآنی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره به کانال ایتای کانون قرآن و عترت دانشگاه تبریز به نشانی « https://eitaa.com/Quran_Center_Tabriz» مراجعه کنند.


لینک دانلود فایل

( ۳ )

نظر شما :