دانشگاه تبریز میزبان سفیر حرکت منطقه ۳

۲۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۱ کد : ۲۱۰۳۳ اخبار
تعداد بازدید:۵۹۶

 

نشست دبیران کل انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های منطقه 3 وزارت عتف با عنوان «سفیر حرکت» با حضور معاون مدیر کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزات عتف در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در ابتدای جلسه مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز از حمایت‌های دانشگاه از انجمن‌های علمی ابراز خرسندی کرد و گفت: انجمن‌های علمی در کنار رسالت علمی، آموزشی خود در ایجاد شور و نشاط بین دانشجویان بسیار خوب عمل کرده و امروز دانشگاه تبریز با داشتن 106 انجمن علمی و برگزاری بیش از 1000 برنامه حدود 90 درصد از نشریات دانشجویی را منتشر می‌کنند.

آغاز به کار خانه خلاق دانشگاه تبریز تا دو ماه آینده

حمیدی افزود: فعالیت فناورانه و دانش‌بنیان نیز یکی از برنامه‌های جدی انجمن‌های علمی دانشگاه تبریز است که در این راستا پیش‌نیازهای لازم برای ایجاد خانه خلاق طی شده و تا دو ماه آینده افتتاح خواهد شد که در این خانه خلاق تمام مراحل تبدیل ایده به فناوری حمایت خواهد شد.

همچنین حمیدی با اشاره به وجود تفاهم‌نامه‌های متعدد علمی و دانشجویی دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های مختلف دنیا اظهار داشت: از این ظرفیت برای کسب تجربه و تعامل سازنده بین‌ انجمن‌های علمی دانشگاه تبریز و دانشگاه‌های خوب خارجی می توان استفاده کرد.

انجمن‌های علمی دانشگاه تبریزاز موفق‌ترین انجمن های دانشگاه‌های کشور است

مهندس صفری، معاون مدیر کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزات عتف نیز در این نشست از انجمن‌های علمی دانشگاه تبریز بعنوان یکی از موفق‌ترین انجمن های دانشگاه‌های کشور یاد کرد و گفت: تجربه نگاری انجمن‌های علمی دانشگاه‌های منطقه 3 می‌تواند در هم‌افزایی و رفع مشکلات و چالش‌های پیش‌رو انجمن‌ها بسیار مفید واقع شود.

مهندس صفری در پاسخ به دبیران اظهار داشت: انجمن‌های علمی باید به کار گروهی بیشتر اهمیت دهند و به اصطلاح تشکیلاتی کار کنند.

سامانه فرنما در ساماندهی، انسجام‌بخشی و تسهیل برنامه‌های انجمن‌های علمی سودمند خواهد بود

معاون مدیر کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزات عتف همچنین با ارائه آمار و اطلاعات برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه 3 گفت: ما قبلا اطلاعات کاملی از وضعیت انجمن‌های علمی و برنامه‌های آنها در وزارت عتف نداشتیم اما با اجرای سامانه فرنما همه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در آنجا بارگذاری شده و تمام اطلاعات موردنیاز برای تصمیم‌سازی و سیاستگذاری در دسترس قرار گرفته است و این در ساماندهی، انسجام‌بخشی و تسهیل برنامه‌های انجمن‌های علمی بسیار کمک خواهد کرد.

در ادامه دبیران کل دانشگاه‌های منطقه 3 باارائه گزارشی از وضعیت انجمن‌های علمی در دانشگاه خود، به بیان برنامه‌ها، نحوه اجرای برنام‌ها، چالش‌ها و حمایت‌های دانشگاه پرداختند و  پیشنهادهایی نیز برای بهبود روند برگزاری برنامه‌های انجمن‌های علمی ارائه شد.

در پایان این نشست، انتخابات شورای دبیران منطقه 3 کشور برگزار و مهندس نوربخش دبیرکل انجمن‌های علمی دانشگاه تبریز به عنوان دبیرکل منطقه 3 انتخاب شد.

بازدید از پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز حسن ختام این نشست منطقه‌ای بود.

این نشست با هدف هم اندیشی و انتقال تجربیات در زمینه جشنواره حرکت و انجمن های علمی دانشجویی برگزار شد.

 


( ۶ )

نظر شما :