آئین عزاداری و شام غریبان حضرت فاطمه زهرا (س) در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۱ کد : ۲۱۰۳۰ اخبار
تعداد بازدید:۶۱۰

 

آئین عزاداری و شام غریبان شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور رئیس دانشگاه تبریز، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، اساتید، کارکنان و علاقه‌مندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز،  در این آئین حجت الاسلام و المسلمین انوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در باب زندگی و شخصیت والای حضرت زهرا‌(س) و مداحی، مداحان اهل بیت (س) به سخنرانی پرداخت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با اشاره به علت تلخ و دردناک بودن شهادت حضرت زهرا (س) گفت: کیفیت و نحوه شهادت، مهم است اما علت تلخ بودن  شهادت حضرت زهرا(س) به خاطر وجود والا و با عظمت آن حضرت است طوری که امام صادق (ع) در این باره می فرمایند:"شهادت حضرت زهرا (س) اندوهناک تر از واقعه عاشورا است."
حجت الاسلام و المسلمین انوری در باب شخصیت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: خدا انسان را اشرف مخلوقات خلق کرده است و پیامبر اکرم (ص) برترین مخلوقات است و پیامبر با آن عظمت به دختر خود می فرمایند :" پدرش به قربانش باد. " و همیشه در هنگام ورود حضرت زهرا به مجلسی، به احترام ایشان به پا می خواستند و به استقبالشان می رفتند.
وی در ادامه افزود: مردم، پیامبر اکرم (ص) را به دلیل نداشتن فرزند مورد شماتت قرار می دادند و او را ابتر می نامیدند و می گفتند نسل تو ادامه نخواهد یافت که در این باب سوره کوثر، نازل شد و در حدیث قدسی نیز آمده است که حضرت زهرا (س) بهانه خلقت است.
حجت الاسلام انوری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حوادث غزه نیز خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س)، امام علی (ع) به عنوان ولایت قبول داشتند و امام عین حق است و تمام بشریت بایستی فدای حق شوند. در دنیا حق و باطل وجود دارد و انسان باید به هر طریقی به حق دست یابد و امروز در غزه مردم برای گرفتن حق در خون آغشته گشته اند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در پایان گفت: تمامی این روایات این را بیان می کنند که علت دردناک بودن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نحوه شهادت نیست بلکه وجود با عظمت و والای آن حضرت است.

قرائت حدیث کساء، ویژه برنامه کودکان و شعرخوانی دکتر اقبالی از دیگر برنامه‌های عزاداری بانوی دو عالم بود.این برنامه به همت بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز در مسجد بزرگ این دانشگاه برگزار شد.


( ۲ )

نظر شما :