آغاز به کار دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشکده شیمی دانشگاه تبریز

۱۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۵ کد : ۲۰۹۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۳۶۱

 

همزمان با فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری، دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشکده شیمی با حضور معاون پژوهش و فناوری، مدیران واحدها و جمعی از اساتید دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

دانشکده شیمی یکی از دانشکده های مهم و تاثیرگذار در رشد و اعتلای پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز پیش از آیین افتتاح این دفتر در جمع اعضای هیات علمی دانشکده شیمی گفت: دانشکده شیمی در طول تاریخ تاسیس خود همیشه و در همه حال به خاطر داشتن اساتید، پژوهشگران و دانشجویان توانمند و پرتلاش یکی از دانشکده های مهم و تاثیرگذار در رشد و اعتلای پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز بوده است.
وی در ادامه افتتاح دفتر ارتباط با جامعه و صنعت در این دانشکده در هفته پژوهش و فناوری را گامی موثر برای توسعه ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه عنوان کرد و یادآور شد: این اولین دفتری است که در این راستا افتتاح می شود و در آینده نزدیک در سایر دانشکده ها نیز دفتر ارتباط با جامعه و صنعت راه اندازی خواهد شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در بخش دیگر از سخنان خود تاکید کرد: با افتتاح دفتر ارتباط با جامعه و صنعت در سایر دانشکده ها در آینده نزدیک شاهد رشد، شکوفایی و توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه خواهیم شد.
وی افزود: با توسعه تعاملات، ارتباط و اجرای طرح های مشترک با توجه به نیاز جامعه و صنعت می توان ضمن برطرف کردن نیاز صنعت و جامعه در تولید علم و فناوری هم گام های موثری در این دانشگاه برداشت.

ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، حلقه مفقوده توسعه‌ و رشد
دکتر محمود زارعی، رئیس دانشکده شیمی دانشگاه تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، حلقه مفقوده توسعه‌ و رشد است، خاطر نشان کرد: امروز نیاز صنعت و جامعه به دانشگاه و نیاز دانشگاه به صنعت و جامعه بر کسی پوشیده نیست و از این رو با تقویت و توسعه تعاملات و ارتباطات می توان بر تولید علم، پیشرفت و توسعه کشور کمک شایانی نمود. 
وی در ادامه راه اندازی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت در این دانشکده را برای توسعه تعاملات، ارتباط و اجرای طرح های مشترک ضروری بیان کرد و یادآور شد: این اولین دفتر ارتباط با صنعت و جامعه در دانشگاه تبریز می باشد که امروز در دانشکده شیمی به بهره برداری می رسد.
این دفتر در مساحت 100 متر مربع راه اندازی شده و نماینده یکی از شرکت ها نیز در این مرکز مستقر شده و به زودی با حضور و فعالیت سایر شرکت ها و صنایع شاهد توسعه ارتباط مؤثر و مداوم با صنایع، سازمان‌ها و نهادها خواهیم بود.


نظر شما :