معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در جشن ولادت حضرت زینب(س):

اصلی ترین ویژگی حضرت زینب(س) جنبه تبیین و پیام آوری عاشورا است

۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۵ کد : ۲۰۷۵۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۹۷
جشن میلاد حضرت زینب (س) به همت هیأت محبین اهل بیت (ع) دانشگاه تبریز و با همکاری مدیریت امور فرهنگی دانشگاه در حسینیه مسجد بزرگ این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام امامی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت زینب(س) گفت: اصلی ترین ویژگی آن حضرت، تبیین و پیام آوری عاشورا است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که به جهاد تبیین تاکید زیادی دارند، یکی از بهترین الگوها در این مورد حضرت زینب (س) است.
وی افزود: بایستی دید که کدام خصوصیات حضرت زینب(س) باعث شده که تبیین ایشان، اینقدر اثرگذار باشد؛ یکی از این خصوصیات این است که حضرت، خودشان در صحنه، جهاد تبیین می کردند و از دور این کار را انجام نمی دادند. جهاد تبیین جزء جهاد‌های کبیر است چرا که از طریق قرآن، جهاد تبیین انجام می شود.
حجت الاسلام امامی با بیان موارد ضروری برای جهاد تبیین، خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) همه ی موارد جهاد تبیین را داشت علم، یکی از آن موارد مهم است که براساس سند خطبه فدکیه به حضرت زینب(س) می رسد؛ مورد بعدی شجاعت است که خطبه کوفه و مجلس یزید نشانگر آن است.
وی ادامه داد: از ویژگی های دیگری که می توان به آن ها اشاره کرد؛ پاکی، اخلاص، عبادت و معنویت  آن حضرت می توان اشاره نمود که ادای نماز شب ایشان حتی در شب یازدهم محرم، بیانگر این خصوصیات است و دیگری حیا و عفت است.
حجت الاسلام امامی در پایان با بیان  چند روایت به کرامات حضرت زینب (س) اشاره کرد.
قرائت حدیث کساء، مولودی خوانی، برش کیک میلاد، تجلیل از ایثارگران و همیاران سلامت دانشگاه و اجرای ویژه برنامه برای کودکان از دیگر برنامه های جشن میلاد حضرت زینب (س) بود.


( ۲ )

نظر شما :