برگزاری کارگاه آشنایی با ورزش باراوسُل

۲۲ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۳ کد : ۲۰۷۰۸ اخبار
تعداد بازدید:۳۹۹

 

کارگاه آشنایی با ورزش باراوسُل به همت دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی و با همکاری کمیته باراوسُل استان آذرباجان شرقی، با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این کارگاه به منظور آشنایی دانشگاهیان با رشته های مختلف ورزشی به ویژه رشته های کمتر شناخته شده، برگزار می شود.

باراوسُل واژه ای فرانسوی به معنای از میله به زمین است که این ورزش از تمرینات باله و انتقال حرکات آن از حالت ایستاده به حالت خوابیده بر روی زمین برگرفته شده است. نقش باراوسل در کسب تناسب و فرم دهی اندام، کاهش سایز و بهبود آسیب های ویژه در اندام های تحتانی و ایجاد سرزندگی و بهبود خلق باعث گسترش این رشته میان مردم شده است.

باراوسل راهی است برای انعطاف پذیر کردن و عضلانی شدن بدن. از آنجایی که تمرینات آن مناسب با آناتومی بدن بوده، به اصلاح الگوی حرکتی و تسکین دردها کمک می‌کند. با انجام حرکات باراوسل فرم عضلات بدن کشیده میشود و به داشتن کمری باریک و پشتی صاف و پاهای کشیده و تغییر سایز بدن کمک شایانی میکند.

این ورزش با کمترین امکانات قابل اجرا بوده و نیاز به ابزار خاصی برای اجرای حرکات ندارد.

از آنجا که افراد برای انجام باراوسل به وسایل جانبی نیاز چندانی ندارند و  برای تمام سنین قابل اجراست و حتی برای افرادی که از ناحیه گردن و زانو آسیب دیده اند مناسب است و به خاطر که این ویژگی ها، می توان این ورزش را به عنوان یک فعالیت همگانی نیز در نظر گرفت.


( ۱ )

نظر شما :