ترسیم نقشه راه آینده شغلی برای نودانشجویان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۲ کد : ۲۰۶۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۹۸

مراسم معارفه و نقشه راه آینده شغلی دانشجویان جدیدالورود دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز با حضور هیات رئیسه دانشگاه در آمفی تئاتر ساختمان۱۴ این دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این آیین توسط انجمن‌ علمی- دانشجویی دانشکده مهندسی مکانیک با حضور و سخنرانی مهندس حسین عبدی، کارآفرین جوان نمونه کشوری در سال ۱۳۹۶، تولیدکننده منتخب وزارت ملی صمت در سال ۱۴۰۱ ، مدیرعامل و هیئت مدیره واحدهای تولیدی، شرکت مفصل‌سازان راوین، شرکت سازه برتر آذران و شرکت رادین لنت تبریز برگزار شد.

در این نشست، آینده و فرصت‌های شغلی مهندسی مکانیک، عوامل پویایی دانشجویان در مجامع صنعتی، رویکردهای لازمه برای ورود دانشجویان به بازار کار و ضوابط رفتاری و عملکردی محیط دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

معرفی رشته‌ مهندسی مکانیک، آشنایی دانشجویان با اساتید دانشکده، قوانین و مسائل آموزشی، معرفی انجمن‌های علمی دانشجویی و ارایه دستاوردها و افتخارات انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک از دیگر برنامه های این آئین بود. 

لازم به ذکر است؛ دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز با داشتن سابقه طولانی (۷دهه) در تربیت مهندسین کارآمد برای صنایع و با داشتن ۵۰ عضو هیات علمی و امکانات متعدد آزمایشگاهی و کارگاهی، از توان بالقوه زیادی در انجام پروژه‌های استراتژیک از طراحی تا ساخت در کشور برخوردار است.

دانشکده فنی دانشگاه تبریز در سال ۱۳۳۷ خورشیدی تأسیس و در سال ۱۳۸۲ خورشیدی به سه دانشکده مستقل فنی مهندسی مکانیک، فنی مهندسی برق و کامپیوتر و فنی مهندسی عمران تقسیم شد. دانشکده فنی مهندسی مکانیک پس از ایجاد، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دانشکده‌های دانشگاه تبریز شناخته‌ شده است.


( ۱۲ )

نظر شما :