معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده‌ی الهیات و علوم اسلامی:

طرح «گفتمان حکمت و معرفت» در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

۰۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۵ کد : ۲۰۶۲۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۸۴

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده‌ی الهیات و علوم اسلامی از برگزاری طرح «گفتمان حکمت و معرفت» در دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر علی بابائی در خصوص جزئیات این طرح اظهار کرد: ضرورت وجود فضاهای گفتمانی برای رشته‌های معرفتی به اندازه‌ی ضروت وجود کارگاه و فضاهای آزمایشگاهی برای رشته‌های فنی است و لذا تشکیل یا وجود یک فضای گفتمانی برای تبادل اندیشه‌ها در رشته‎‌های معرفتی امری ضروری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مخاطبان ما در این طرح، شامل دانشجویان و اعضای هیأت علمی در سطوح عمومی، تخصصی و حتی افرادی از بیرون دانشگاه که علاقمند به این مباحث هستند، می‌باشد. به‌عنوان مثال یک استاد معارف نیازمند آخرین تحقیقات علم فیزیک در حوزه‌ی انسان‌شناسی است و این تعامل باید دوطرفه باشد تا بتوانیم دیدگاه‌های همدیگر را مطالعه کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: اجرا و انتخاب برخی از محتواها و کارگاه‌ها برعهده‌ی دانشجویان خواهد بود و این عزیزان می‌توانند در خصوص موضوعاتی چون نقد فیلم  و رمان، سخنوری، سخنرانی، طرح اندیشه و... به مباحثه و گفت‌وگو بپردازند. برخی از مطالب نیز که جزو نیازهای جامعه محسوب می‌شود، توسط اساتید و اعضای هیأت علمی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری هفتگی، ماهانه و سالانه‌ی این طرح گفت: حسن ترتیب در زمان برگزاری این طرح، آمادگی مخاطب و ارائه‌دهنده در طول سال است که بتوانند خود را مهیای اندیشه در محیط و ارائه‌ی مطالب کند.

دکتر بابایی ادامه داد: سعی می‌کنیم از هفته‌‌ی آتی این طرح را به‌صورت رسمی آغاز کنیم و علاقمندان جهت ثبت‌نام می‌توانند از طریق انجمن‌های علمی دانشکده و یا معاونت آموزشی دانشکده برای حضور در این طرح ثبت‌نام کنند و افرادی که امکان حضور در این جلسات را ندارند می‌توانند به‌صورت مجازی شرکت کنند.

وی در خاتمه اظهار کرد: سعی می‌کنیم فیلم جلسات را به‌صورت کامل ضبط و در سایت و سایر بسترهای فضای مجازی دانشگاه بارگذاری کنیم تا عزیزان بتوانند از این مباحث استفاده کنند.

 


لینک دانلود فایل

( ۴ )

نظر شما :