۵۹ استاد دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان دو درصد برتر جهان

۲۴ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۵۴۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۹۵۹

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از قرار گرفتن 59 عضو هیأت علمی این دانشگاه در‌ جمع ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: بر اساس عملکرد استنادی یکساله در سال ۲۰۲۲، تعداد ۲۱۳۸ پژوهشگر از کشورمان در میان تعداد کل ۲۱۰.۱۹۸ پژوهشگر بین‌المللی حضور دارند و در میان دانشگاه های وزارت علوم، دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت و تبریز بیشترین محقق دو درصد پر استناد را از نظر عملکرد یکساله دارند.
وی افزود: بر اساس این گزارش دانشگاه  تهران با 106 نفر، دانشگاه علم و صنعت با 64 نفر و دانشگاه تبریز با 59 نفر هیات علمی بیشترین محققان دو درصد دانشمندان برتر دنیا را دارند.
 بر این اساس، اسامی 59 عضو هیات علمی دانشگاه تبریز، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۴ هزار  نفر دانشجو و ۴۵۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.


( ۱۴ )

نظر شما :