گرامیداشت هفته گردشگری در دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز

۲۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۷ کد : ۲۰۵۳۷ اخبار
تعداد بازدید:۵۱۳

 

مراسمی به مناسبت روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی و تعدادی از اساتید دانشکده‌های اقتصاد و مدیریت و برنامه‌ریزی و علوم محیطی در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر علیرضا بایرام زاده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن تأکید بر همکاری مشترک با دانشگاه در حوزه گردشگری گفت: فرصت‌های شغلی زیادی برای دانش‌آموختگان مدیریت گردشگری در دفاتر مسافرتی و مراکز اقامتی وجود دارد که با ایجاد کسب‌وکار در زمینه‌های گردشگری سلامت، گردشگری کشاورزی و روستایی می‌توانند در این حوزه مشغول به فعالیت شوند.

وی در ادامه در پاسخ به دغدغه‌های دانشجویان در خصوص گذراندن واحد درسی کارآموزی در بخش‌های دولتی و خصوصی اظهار داشت: تعداد کمی از این اماکن برای ارائه خدمات گردشگری، حاضر به پذیرفتن کارآموز هستند.

دکتر زهرا کریمی، رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز نیز در این مراسم به پتانسیل‌های بالقوه دانش‌آموختگان این دانشکده، اشاره کرد و گفت: با توسعه همکاری مشترک بین دانشگاه و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی می‌توان در حوزه گردشگری کارهای مؤثر و تأثیرگذاری انجام داد.

 وی در ادامه افزود: با برگزاری دوره‌های عملی مهارت‌آموزی در حوزه گردشگری از قبیل (هتل‌داری، آژانس‌های مسافرتی و بوم گردی) می‌توان بر ظرفیت و توانمندسازی دانشجویان اضافه کرد.

در این برنامه، مقرر شد تا باهدف توسعه همکاری‌های بیشتر بین دانشگاه و صنعت، جلسات مشترکی بین دانشگاه تبریز و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، برای عقد تفاهم‌نامه، برگزار شود.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از دکتر بایرام زاده با اهدای لوح تقدیر و کتاب اقتصاد صنایع‌دستی، از دانشجویان برگزیده مسابقه اطلاعات عمومی گردشگری تجلیل به عمل آمد.


( ۲ )

نظر شما :