رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی:

در کنار بحث امنیت غذایی بحث ایمنی غذایی نیز حائز اهمیت است

۱۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۴ کد : ۲۰۵۱۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۶۲۰

 

آئین آغاز به کار دومین کنگره‌ی ملی بیماری‌های انگلی دام و انگل‌های مشترک انسان و حیوان با حضور رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، ‌معاون رییس سازمان دامپزشکی کشور، معاون پژوهش و فناوری و مدیران دانشگاه تبریز، اعضای انجمن علمی بیماری‌های انگلی دام و بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، اساتید برجسته‌ی دامپزشکی دانشگاه‌های کشور و جمعی از مسئولین استانی در دانشکده‌ی دامپزشکی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناروی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در این آئین اظهار کرد: دامپزشکی نقش بسیار مهمی در تأمین سلامت انسان‌ها دارد به‌‌طوریکه از یک هزار و ۷۵۰ جِرم زنده، ۸۳۴ جِرم مشترک بین انسان و حیوان است که این موضوع جایگاه مهم دامپزشکی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر امروز سازمان دامپزشکی وجود نداشت، ۱۰ها وزارت بهداشت نیز پاسخگوی بیماری‌ها و مشکلات مربوط به دامپزشکی نمی‌شد و در حال حاضر وجود انگل‌ها تاثیر زیادی در اقتصاد و افت تولید دارند و ما باید به صورت جدی با انگل‌ها مقابله کنیم.

نماینده‌ی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بحث حفظ سرمایه‌ی دامی جزو مهمترین موضوعات در کشور است و دامپزشک‌ها به‌عنوان سربازان گمنام این عرصه، حافظان سرمایه‌ی دامی کشور محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث امنیت غذایی، بحث ایمنی غذایی نیز حائز اهمیت است. ایمنی غذایی یعنی اینکه ما بر سر سفره‌ی سالم و ایمن بنشینیم و در واقع هرچقدر دامداران و دامپزشک‌ها کار خود را به درستی انجام دهند، به همان اندازه ما با خیال راحت بر سر سفره می‌نشینیم.

دکتر منادی با اشاره به افزایش امید به زندگی در ایران بعد از انقلاب اسلامی، یادآور شد: مهم‌ترین عامل افزایش امید به زندگی در ایران رعایت بهداشت و مسائل مربوط به دامپزشکی است و دامپزشکی سهم زیادی در این موضوع دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند و خوشبختانه با تأسیس این قانون، موانع بیمه‌ای، مالیاتی، گمرکی و... از مسیر شرکت‌ها برداشته شده است و برخلاف گذشته که اساتید نمی‌توانستند شرکت تأسیس کنند، اکنون اسایتد می‌توانند با تأسیس شرکت دانش بنیان در مسیر تبدیل علم به ایده حرکت کنند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناروی مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به بحث پلکانی کردن مالیات اساتید دانشگاه گفت: خوشبختانه با صحبت‌هایی که با رئیس جمهوری و وزیر علوم داشتیم، این موضوع رفع شد و رئیس جمهوری نیز این موضوع را به وزیر علوم ابلاغ  کرد.


( ۳ )

نظر شما :