کسب رتبه الف نشریه مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز در ارزیابی نشریات وزارت علوم

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۴ کد : ۲۰۳۲۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۸۶


 
نشریه مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز در ارزیابی سال ۱۴۰۱نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه الف را کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، نشریه مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز به صورت فصلنامه (چهار شماره در سال) به زبان فارسی در قالب الکترونیکی متن کامل مقالات منتشر می شود.
زمینه‌های تخصصی نشریه شامل موضوعات ( انرژی و محیط زیست، آموزش مهندسی مکانیک،  بیو، میکرو و نانومکانیک، ترمودینامیک و انتقال حرارت، توربوماشین‌ها، خودرو و حمل و نقل، دینامیک، ارتعاشات و کنترل،  ساخت و تولید، طراحی و قابلیت اطمینان سامانه‌های مکانیکی، کاربرد مهندسی مکانیک در صنعت و ساختمان، مکانیک جامدات، مکانیک سیالات و هوا و فضا) است.
لازم به ذکر است: اولین شماره این مجله در سال ۱۳۵۴با پنج مقاله تحت عنوان "مجله دانشکده فنی" به چاپ رسید و انتشار آن تا سال ۱۳۷۹ادامه یافت. این مجله در سال ۱۳۸۰رتبه علمی – پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دریافت نموده است.
 از سال ۱۳۸۴با توجه به نظر کمیسیون نشریات وزارت متبوع، موضوعات تخصصی فنی و مهندسی را به صورت ویژه­‌نامه برای سه عنوان مجزای مهندسی برق، مهندسی عمران و مهندسی مکانیک به چاپ رساند. این مجله از سال ۱۳۸۱در مرکز استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه‌ گردیده و در سال ۱۳۸۸به سه مجله مستقل "مجله مهندسی مکانیک"، "مجله مهندسی برق"، "مجله مهندسی عمران و محیط زیست" تفکیک شد. پیرو آیین‌نامه نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب ۹۸/۲/۲ مجله با عنوان "نشریه مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز" به فعالیت خود ادامه می‌دهد. همچنین در راستای تقویت همکاری‌های علمی و پژوهشی، این نشریه در مرداد ماه سال ۱۴۰۱با انجمن انرژی ایران تفاهم‌نامه همکاری سه ساله منعقد نموده است.


( ۱۷ )

نظر شما :