استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز در کرسی آزاداندیشی اقتصاد سیاسی دلار مطرح کرد:

آمریکا با چاپ دلار تورم خودش را به دنیا منتقل می‌کند

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۸ کد : ۲۰۳۲۶ اخبار
تعداد بازدید:۸۸۱

 

کرسی آزاداندیشی با محوریت نرم‌افزار نظام اسلامی تحت عنوان« اقتصاد سیاسی دلار» با حضور جمعی از کارکنان در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، کرسی آزاداندیشی اقتصاد سیاسی دلار با حضور و سخنرانی دکتر مجتبی ملکی، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) و دکتر محمد‌علی متفکر آزاد، استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز از سوی واحد تحلیل و تبیین بسیج کارکنان شهدای این دانشگاه  برگزار شد.

دکتر مجتبی ملکی، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به تاریخچه پیدایش دلار آمریکا گفت: دلار در ادوار مختلف به‌عنوان قوی‌ترین ارز جهان، ابزاری برای آمریکا شد که دیگر کشورها را تحریم کرده و زیر فشار قرار دهد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کشور آمریکا با چاپ دلار بدون پشتوانه، دسترنج سایر کشورها را هدر می‌دهد، تصریح کرد: آمریکا با چاپ دلار بدون پشتوانه مالی و تجاری و با فریب، دارایی‌های دیگر کشورها را غارت می‌کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها هر جا احساس کنند منافع و دلار آمریکا درخطر است با توطئه‌های مختلفی چون تحریم، جنگ و کودتا سعی در حفظ دلار و منافع خویش دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دو خصوصیت شیطان بزرگ، آمریکا گفت: استکبار و اغوا و فریب دو خصوصیت مهم آمریکا است.

به گفته وی، با توجه به سیاست‌ها و نقشه‌های شومی که آمریکا علیه ملت‌ها و کشورها در پیش‌گرفته آرام‌آرام هژمونی دلار در اقتصاد جهانی در آستانه سقوط قرار دارد.

دکتر محمدعلی متفکر آزاد، استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز نیز در این کرسی آزاداندیشی بابیان اینکه در حال حاضر آمریکا، دلار را به‌عنوان یک سلاح برای سرکوب مخالفان خود استفاده می‌کند، خاطر‌نشان کرد: با این حرکت آمریکا، امروز دیگر کشورها اعلام می‌کنند که معاملات تجاری خود را با دیگر ملت‌ها و کشورها با پول ثالث و ملی انجام می‌دهند و این اقدام مبارکی برای افول و سقوط دلار است. 

وی افزود: آمریکا با چاپ دلار تورم خودش را به دنیا منتقل می‌کند و برای تأمین هزینه هزاران پایگاه نظامی و جنگ با دیگر کشورها را با چاپ دلار بدون پشتوانه انجام می‌دهد.

 دکتر یونس برزگر، مسئول بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: کرسی آزاداندیشی اقتصاد سیاسی دلار، اولین کرسی آزاداندیشی  است که توسط بسیج کارکنان شهدای این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، این‌گونه کرسی‌های آزاداندیشی را با موضوع‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برگزار خواهد کرد.


( ۷ )

نظر شما :