دبیر هفتمین کنگره‌ی بین المللی ادبیات عاشورایی:

هفتمین کنگره بین المللی ادبیات عاشورایی در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۱ کد : ۲۰۲۷۰ اخبار
تعداد بازدید:۶۰۸


دبیر هفتمین کنگره‌ی بین المللی ادبیات عاشورایی از برگزاری این کنگره به میزبانی دانشگاه تبریز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر احمد فرشبافیان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: طبق روال سال‌های قبل، امسال نیز شاهد برگزاری کنگره‌ی بین المللی ادبیات عاشورایی در دانشگاه تبریز خواهیم بود که هفتمین دوره‌ی این کنگره با حضور محققین، مبلغین، مداحان و شعرای عاشورایی ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان و عراق برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: ما در طول سال و با هماهنگی نهادهای فرهنگی و علمی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، افرادی را شناسایی می‌کنیم که در جریان این کنگره 19 نفر از فعالان ادبیات عاشورایی این کشورها مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
دبیر هفتمین کنگره‌ی بین المللی ادبیات عاشورایی دانشگاه تبریز یادآور شد: علاوه بر میمهمانان خارجی، شخصیت‌هایی از جبهه‌ی مقاومت و چهره‌های علمی استانی و کشوری نیز در این مراسم حضور می‌یابند و امیدواریم این کنگره ما را به اهداف تعیین شده برساند همانطورکه در سال‌های گذشته به اهداف مدنظر خود رسیده‌ایم؛ به‌‎طوریکه تاکنون در این شش دوره 133 نفر از فعالان ادبیات عاشورایی ایران و کشورهای همسایه انتخاب و تجلیل شده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: علاوه بر مراسم تجلیل، مهمانان این کنگره به همراه منتخبین استانی و کشوری عازم سفر زیارتی و معنوی عتبات عالیات می‌شوند که برنامه‌های مفصلی در این سفر معنوی تدارک دیده شده است.
دکتر فرشبافیان در خاتمه ضمن دعوت از مردم عاشورایی استان برای حضور در این کنگره‌ی بین المللی، گفت: مردم ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی اربعین بار دیگر دلدادگی خود را به مکتب اهل بیت(ع) نشان دادند و از همه‌ی مردم ولایتمدار و عاشورایی ایران اسلامی دعوت می‌کنیم که با حضور خود در این برنامه بار دیگر وحدت و یکپارچگی خود را در محور مکتب اهل بیت(ع) به همگان نشان دهند.


لینک دانلود فایل

( ۳ )

نظر شما :