انتصاب رئیس جدید دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۱ کد : ۲۰۱۵۷ اخبار
تعداد بازدید:۸۳۱


با حکم رئیس دانشگاه تبریز، رئیس جدید دانشکده الهیات و علوم اسلامی این دانشگاه منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده، طی حکمی حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید حسین علیانسب را به سمت رئیس جدید دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز منصوب کرد.
در حکم وی آمده است:  نظر به سوابق و تجارب ارزنده آن همکار محترم و با استناد به مفاد ماده ۶ آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، به موجب این حکم، با حفظ سمت آموزشی، برای مدت دو سال به عنوان «سرپرست دانشکده الهیات و علوم اسلامی» منصوب می شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال و جلب مشارکت همکاران و صاحب نظران در حسن انجام این مسئولیت خطیر موفق و موید باشید.
لازم به ذکر است؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید حسین علیانسب، دانشیار گروه معارف دانشکده الهیات و علوم اسلامی است و از سوابق اجرایی و علمی وی می توان به معاون دانشکده، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های پیام نور استان آذربایجان شرقی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان، تالیف چهار جلد کتاب، راهنمایی و مشاوره بیش از 10 پایان نامه، چاپ 20 مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی، و ارایه بیش از 15 مقاله در کنفرانس و همایش ها و ... اشاره کرد.
یادآور می شود: رئیس دانشگاه تبریز همچنین طی نامه‌ای جداگانه‌ای از خدمات دکتر صمد بهروز که پیش از این، ریاست دانشکده  الهیات و علوم اسلامی را بر عهده داشت، قدردانی کرد.
همین گزارش حاکی است؛ طرح اولیه تأسیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز در اواخر سال 1385 مطرح و در سال 1388 با اخذ مجوز در دو رشته تحصیلی «فلسفه و کلام اسلامی» و «فقه و حقوق اسلامی» در مقطع کارشناسی ارشد، اولین گام در ایجاد دانشکده برداشته شده و نسبت به پذیرش دانشجو اقدام گردید و در نهایت در تابستان 1389 و با تصویب هیأت رئیسه دانشگاه و موافقت هیأت امناء دانشگاه، دانشکده الهیات و علوم اسلامی با گروه های علمی: 1- معارف اسلامی 2- فقه و حقوق اسلامی 3- فلسفه و کلام اسلامی به صورت رسمی تأسیس  شد.


( ۳ )

نظر شما :