دوره عملی اصول باغبانی در دانشگاه تبریز برگزار شد

۰۲ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۹ کد : ۲۰۰۹۸ اخبار
تعداد بازدید:۸۰۴

 

با همکاری اداره‌ی باغبانی و فضای سبز دانشگاه تبریز و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کلانشهر تبریز دوره‌ی آموزشی عملی اصول باغبانی ویژه‌ی باغبانان مناطق 10 گانه‌ی کلانشهر تبریز در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمد عدلی‌پور رئیس اداره‌ی باغبانی و فضای سبز دانشگاه تبریز در خصوص روند برگزاری این دوره‌ی آموزشی اظهار کرد: دوره‌ی آموزشی اصول نگهداری و باغبانی همه ساله توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کلانشهر تبریز به‌صورت تئوری برگزار می‌شد که امسال علاوه بر دوره‌ی تئوری، پیشنهاد برگزاری دوره‌ی عملی با استفاده از ظرفیت دانشگاه تبریز به‌عنوان یک نهاد علمی مطرح شد و مورد موافقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کلانشهر تبریز نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این دوره، بازآموزی اصول باغبانی به‌صورت علمی و عملی و با استفاده از آخرین متدهای روز برای باغبانان کلانشهر تبریز مخصوصا برای باغبانان پیشکسوت است که اکثرا براساس روش‌های سنتی فعالیت می‌ نمایند.

رئیس اداره‌ی باغبانی و فضای سبز دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: حدود 350 باغبان از مناطق 10گانه‌‌ی کلانشهر تبریز در این دوره‌ که به مدت یک هفته برگزار شد، شرکت کردند و خوشبختانه توانستیم به اهداف آموزشی مورد نظر در این زمینه برسیم.

دوره‌ آموزشی باغبانان کلانشهر تبریز امسال با رویکردی جدید و علمی‌تر برگزار شد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کلانشهر تبریز نیز طی سخنانی در خصوص برگزاری دوره های عملی و تئوری باغبانان، خاطر نشان کرد: دوره‌ی آموزشی باغبانان کلانشهر تبریز امسال با همکاری دانشگاه تبریز و برگزاری دوره‌ی عملی در کنار دوره‌ی تئوری، متفاوت‌تر از سال‌های قبل با رویکردی جدید و علمی‌تر برگزار شد.

دکتر سیامک آسیایی ادامه داد: دانشگاه تبریز به‌صورت پایلوت برای اجرای دوره‌ی آموزش عملی باغبانان انتخاب شد و در طول این دوره که دو جلسه به‌صورت تئوری و پنج جلسه به‌صورت عملی برگزار شد، باغبانان در جریان روش‌های علمی و نوین اصول باغبانی قرار گرفتند.

وی یادآور شد: در پایان این دوره و بعد از بررسی عملکرد باغبانان توسط کارشناسان سازمان و اداره‌ی باغبانی و فضای سبز دانشگاه تبریز، تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت در این دوره ها را دریافت کردند.

 


( ۵ )

نظر شما :