انتشار کتاب « آموزش گام به گام ایروبیک و استپ» در دانشگاه تبریز

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۱ کد : ۲۰۰۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۵۳۹


کتاب « آموزش گام به گام ایروبیک و استپ» ویرایش جدید در دانشگاه تبریز منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، کتاب « آموزش گام به گام ایروبیک و استپ» ویرایش جدید به نویسندگی دکتر مهتا اسکندرنژاد، دانشیار گروه رفتار حرکتی دانشگاه تبریز و ناهید اشکریز، مدرس ایروبیک استپ فدراسیون آمادگی جسمانی جمهوری اسلامی ایران در 268 صفحه از سوی انتشارات این دانشگاه منتشر شد.
دکتر اسکندرنژاد، در این ارتباط گفت: فدراسیون جهانی ورزش ایروبیک و فیتنس (فیزاف) از دیرباز با هدف گسترش و ایجاد فرصت‌های آموزشی برای آماده ساختن متخصصان تناسب اندام و ورزش‌های همگانی در سراسر جهان فعالیت می نماید.  
وی در ادامه با بیان اینکه ماموریت آموزشی این فدراسیون ارایه آخرین دانش های علمی و استفاده از مفاهیم عملی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و تهیه جزوات آموزشی است، اضافه کرد:  با نگاهی اجمالی به قرن اخیر مشاهده می‌شود که ورود ورزش‌هایی با ماهیت چربی سوزی و تناسب اندام به زندگی افراد، به مهم ترین سرگرمی تبدیل شده است.
رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز تصریح کرد:  در این میان ورزش‌هایی که نیازمند فضای کوچک اما با بهره¬ دهی بالا هستند، همانند ایروبیک و استپ بیش از بقیه ورزش‌ها، طرف داران بسیاری را به خود اختصاص داده اند و در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه در بین بانوان بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.  
وی افزود: در حال حاضر این رشته ورزشی پرطرف دار در اغلب باشگاه های ورزشی کشور عزیزمان ایران (به ویژه باشگاه های بانوان) قرار دارد.
وی تاکید کرد: روند رو به رشد این ورزش و ماهیت قانون مند آن و نیاز مبرم دانشجویان تربیت بدنی و مربیان این رشته ورزشی به مجموعه ای منسجم برای آشنایی با تمامی اصول و قوانین مربوط به حرکات و کلاس داری آن؛ نویسندگان را بر آن داشت تا این کتاب را که حاصل چندین سال تلاش و تجربه آنان در عرصه آموزش و پژوهش در این رشته ورزشی است، تالیف کنند.
وی اظهار داشت: در تالیف این کتاب سعی بر آن است تا از آخرین دست آوردها، جزوات و دستورالعمل های موجود در جهان بر اساس قوانین فیزاف استفاده گردد. با بهره گیری همزمان از تصاویر راهنما و توضیحات متنی، درک حرکات و اصول کلاس‌داری برای خوانندگان تسهیل گردد. برای نیل به این مهم در ابتدای فصول کتاب، نکاتی برای استفاده بهینه از آن درج گردیده است. در انتها جای دارد از الشن داوران و بابک پوشش که زحمات فراوانی را برای تهیه تصاویر کتاب متحمل شده اند، قدردانی گردد.
به گفته وی در ویراش جدید سعی بر آن شد که مطالب به روز رسانی شده و فصول جدیدی به کتاب اضافه شود تا بتوان کتابی جامع و کامل برای رشته ایروبیک و زیر شاخه های آن در اختیار دوست داران این رشته قرار داد.


نظر شما :