رئیس دانشگاه تبریز در آئین آغاز به کار طرح حامیم مطرح کرد؛

نقش مهم دانشجویان نخبه، انقلابی و پرتلاش در اقتدار کشورمان در عرصه های مختلف

۲۴ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۰ کد : ۲۰۰۴۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۰۳۹

 

طرح حامیم (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) با حضور و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و رئیس دانشگاه تبریز  با شرکت 800 نفز از دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان شرقی از امروز به مدت یک هفته به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز، در آیین آغاز به کار این طرح ضمن خیر مقدم به دانشجویان شرکت کننده، روسای دانشگاه های استان و دیگر مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و همچنین خسته نباشید به دست اندرکاران برگزاری طرح حامیم دانشجویان گفت: طرح حامیم دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان شرقی امسال نیز با شور و نشاط خاصی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می شود، به طوریکه به خاطر برگزاری موفق این طرح در تابستان سال گذشته، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان به عنوان نهاد استانی برتر انتخاب شد.

 وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده بزرگ و شگرف در عصر ما بود که به رهبری امام راحل(ره) و با تلاش ملت ایران و به خصوص جوانان به ثمر رسید، گفت: بعد از شکل گیری و پیروزی این انقلاب از ابتدا تا به امروز مورد هجمه ها و توطئه های زیاد شمنان قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه تبریز، با تاکید بر اینکه نظام ما بر اساس مردم سالاری دینی و اسلامی بوجود آمده است، تصریح کرد: یک عده افراد با کار و فعالیت ویترینی نمی خواهند قبول کنند که انقلاب اسلامی ایران بر اساس مردم سالاری دینی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود نقش ملت ایران و به ویژه جوانان را در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی تعیین کننده عنوان کرد و افزود: ما به دنبال جامعه اسلامی و تمدن سازی هستیم که بارها مقام معظم رهبری در منویات خود و به خصوص در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تاکید کرده اند که نقشه راه و جزئیات آن در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم شده است.

دکتر نصراله زاده، در ادامه با تاکید بر اینکه جامعه سازی و تمدن سازی بدون نقشه راه و برنامه راهبردی مسیر نخواهد شد، خاطر نشان کرد: با درک درست و منطقی عظمت انقلاب اسلامی در طول بیش از 40 سال گذشته می توان به اقتدار و عظمت ایران اسلامی پی برد و در مسیر تمدن سازی حرکت کرد.

به گفته وی با درک عظمت انقلاب اسلامی است که می توان به این مسئله اذعان کرد که الان در کجای راه هستیم و در آینده نقشه راه چیست که آن وقت می توان انقلاب را بیمه کرد.

 رئیس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه شما دانشجویان نخبه، انقلابی و پرتلاش در آینده نقش مهمی در اقتدار کشورمان در عرصه های مختلف خواهید داشت، اضافه کرد: شما دانشجویان انقلابی و نخبه، با جوانان دوران سال 57 و دفاع مقدس فرقی ندارید و شما با حضور در عرصه ها و صحنه های مهم و مختلف، نقش تاثیرگذاری در انتقال و احیای آرمان های انقلاب و دستاوردهای نظام دارید و در همین راستا می توانید بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کنید که نمونه بارز این امر حضور شما دانشجویان در طرح حامیم است که این طرح ارزشمند و مهمی برای ایجاد شور و نشاط و امید آفرینی در جامعه است. 

 

برگزاری طرح حامیم با هدف توانمند‌سازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی دانشگاه هاست

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، دبیر طرح حامیم دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان شرقی هم در این ارتباط گفت: طرح حامیم با هدف توانمند‌سازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی دانشگاهها، در قالب حلقه‌های میانی و در زمینه‌های معرفتی، مهارتی و کنشگری از سوی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت های فرهنگی در دانشگاه، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی، امید آفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه ها، استعداد سنجی و استفاده حداکثری از توانمندی ها و ظرفیت های دانشجویان، آماده سازی نیروی انسانی دفاتر برای فعالیتهای نهاد در سال تحصیلی آینده و اهداف استفاده از فرصت شبکه سازی و تیم سازی دانشجویان مستعد از جمله دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، در ادامه با اشاره به مرحله استانی طرح حامیم گفت: در این طرح کلاس های آموزشی و کارگاه های مهارتی و نشست های معرفتی  با رویکرد تربیت کنشگر مورد تاکید است.

وی خاطر نشان کرد: مخاطب هدف در مرحله دانشگاهی با عنوان طرح وفاق ۲۵۰۰ دانشجو و در مرحله استانی با طرح حامیم قریب به ۸۰۰ نفر در حال برگزاری می باشد.

بر پایه همین گزارش؛ این طرح به همت دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان و به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 

https://tabrizu.ac.ir/images/www/fa/page/editor/2021/1623485356-188cfa53a6ef3231c4e261acc132112e.gif گزارش ویدئویی: گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و دبیر طرح حامیم دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان شرقی


( ۵ )

نظر شما :