نشست هم اندیشی رویداد استارت آپی و دانش‌بنیان همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری تبریز در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۰ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۰ کد : ۲۰۰۳۱ اخبار
تعداد بازدید:۸۲۲

 

نشست هم اندیشی رویداد استارت آپی و دانش بنیان همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز با حضور مدیران شهرداری کلان شهر تبریز و مدیران واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان استان آذربایجان‌شرقی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

دکتر جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ابتدای این جلسه راهبرد و سیاست اولویت دار دانشگاه تبریز را حمایت از ایجاد استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در راستای حل مشکلات جامعه و صنعت بیان کرد و گفت: کاربردی نمودن علم و پژوهش و استفاده از آخرین فناوری ها توسط نخبگان دانشگاهی به صورت مسئله محور و اعتماد صنعت و جامعه به توانمندی‌های‌ اساتید متخصص و دانشجویان و فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی سرعت پیشرفت کشور را شتابان خواهد نمود. 

وی با اعلام آمادگی کامل دانشگاه تبریز برای مشارکت با تمام نهادها و سازمان ها در قالب برگزاری رویدادهای علمی و فناوری تاکید کرد: دانشگاه تبریز در برگزاری همایش علمی فرصت های سرمایه گذاری تبریز و همچنین رویداد استارت آپی و دانش بنیان حاشیه این همایش، در کنار شهرداری کلان شهر تبریز خواهد بود. 

رضا خلیلی، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تبریز نیز در ادامه این نشست با ارایه توضیحاتی در مورد همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز، گفت: همایش بین المللی سرمایه گذاری شهر تبریز در روز های 24 و 25 مهر ماه سال جاری و با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

به گفته وی بیش از یک دهه از برگزاری آخرین همایش فرصت های سرمایه گذاری در شهر تبریز می گذرد و در سال های اخیر نیز در کشور همایشی با این سطح برنامه ریزی نشده است و مشارکت جدی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در این همایش می تواند کمک شایانی به جذب سرمایه توسط شرکت ها باشد. 

وی در ادامه با بیان اینکه همایش بین المللی فرصت های سرمایه‌گذاری شهر تبریز به عنوان اولین فعالیت جدی در عرصه شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری پیش رو در شهر تبریز به منظور جذب، سازماندهی و هدایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، تصریح کرد: تبیین قوانین و مشوق‌های موجود در این عرصه و همسوسازی شرایط موجود داخلی با شرایط بین المللی در این همایش مدنظر خواهد بود. 

وی افزود: در این همایش به منظور جلب مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، عرضه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تبیین قوانین، مشوق‌ها و مذاکره مستقیم با سرمایه‌گذاران ایرانی و بین‌المللی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های آن‌ها در قالب پنل‌های تخصصی به همراه ارائه مقالات علمی در محورهای مد نظر اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تبریز اظهار داشت: شهرداری تبریز در نظر دارد با تهیه و تدوین فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف توسعه شهری اعم از اقتصادشهری، فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک، عمران و شهرسازی، پسماند، فضای سبز و سایر حوزه های توسعه شهری، بستر را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی هموار نماید.

به گفته وی رویکرد مدیریت شهری تبریز در این همایش در کنار سایر موضوعات مطرح شده حمایت مضاعف از استارتاپ ها و دانش بنیان‌ها و توسعه‌ی شهر هوشمند بوده، که برای این منظور کمیته های مرتبط و پنل‌های اختصاصی در این همایش پیش‌بینی شده است.

مهندس نظیری، دبیر نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای شهرداری تبریز، هم در این نشست از آمادگی سامانه سامانه پذیرش پیشنهادها خبر داد و گفت: برگزاری نشست چهارشنبه های دانش بنیانی توسط شهرداری کلان شهر تبریز قدمی در راستای استفاده از پتانسیل شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در مدیریت شهر است.

دکتر علی پور زیاد، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز نیز در این نشست به تشریح  ظرفیت ها و توانمندی های مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان استان برای بهره مندی از این پتانسیل ها برای رشد و توسعه استان و شهر تبریز پرداخت.

در ادامه این نشست همچنین تعدادی از مدیران فناوران و شرکت های دانش بنیان به بیان نکته نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.


( ۱ )

نظر شما :