جشن عید بزرگ غدیر در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۷ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۳ کد : ۲۰۰۰۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۴۲

 

جشن عید بزرگ غدیر با حضور رئیس دانشگاه‌ و جمعی از دانشگاهیان و خانواده‌های آنها در دانشگاه‌تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه‌تبریز، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در اجتماع خانوادگی دانشگاهیان دانشگاه تبریز به مناسبت عید غدیر خم، ضمن تبریک این عید بزرگ گفت: خداوند متعال در میان نعمت‌های گسترده و عظیم خود، دو نعمت نبوت و امامت را همراه با منت بر بندگان بیان نموده است که نشانه عظمت این دو نعمت است.

امروز بزرگترین مسئولیت دینداری ما شناخت و حفظ ولایت است

حجت‌الاسلام والمسلمین انوری افزود: از جمله دلایل عظمت این دو نعمت، می‌توان به ضرورت راهنمایی بشریت برای رسیدن به سعادت ابدی، نیاز جامعه به رهبر برای اجتماع عظیم بشری و جلوگیری از پراکندگی امت و نیز ضرورت وجود واسطه فیض بین انسان و آفریدگار اشاره کرد که در هر سه مورد، پیامبر عظیم‌ الشان اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام به عنوان انسان‌های کامل شایستگی چنین جایگاه و مقام را دارند.

وی در ادامه گفت: خداوند این دو نعمت بزرگ را تحت عنوان ولایت بیان می‌کند و در عید غدیر خم از آن به عنوان اتمام نعمت یاد کرده است که کامل کننده دین است و بدون ولایت دین انسان ناقص و بی فایده خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین انوری با بیان اینکه بزرگترین مسئولیت ما در دینداری، شناخت و حفظ ولایت است افزود: اصل ولایت، به خداوند متعال تعلق دارد که آن را به پیامبر خود و ائمه معصومین (ع) تفویض نموده است و در روز غدیر به پیامبر اکرم(ص) ماموریت داده است تا امر ولایت را به عنوان ضامن بقای رسالت و نبوت تبیین کند و امیرالمومنین علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی نماید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان آذربایجان شرقی در ادامه اضافه کرد: اکنون که آخرین منجی بشریت در غیبت به سر می‌برد خلاف حکمت الهی و دور از عقلانیت است که بشریت به حال خود رها شوند و جانشینی برای امام زمان(عج) تعیین نشود؛ بر این اساس همانطور که در دوران غیبت صغری افرادی به عنوان نائبان خاص مشخص شده بودند در طول غیبت کبری نیز علمایی که شرایط لازم دارا باشند به عنوان جانشینان عام تعیین شده‌اند تا هدایت و راهنمایی جامعه بشری و امت اسلامی را بر عهده بگیرند.

وی ادامه داد: پس از سپری شدن سالهای طولانی از غیبت حضرت حجت(عج) از میان فقهای جامع الشرایط، فقیهی شجاع و بی نظیر از سلاله امیرالمومنین(ع) به پشتیبانی مردم قیام کرد و انقلاب اسلامی را رقم زد که کل دنیا مبهوت عظمت آن شدند و در تحلیل و تحسین آن دهها کتاب و مقاله به رشته تحریر در آمد.

حجت الاسلام والمسلمین انوری با تشریح جایگاه حکومت اسلامی در دوران غیبت گفت: بر اساس اعتقادات اسلامی در دوران تشکیل حکومت اسلامی، ولی فقیه جامع‌الشرایط در امتداد ولایت ائمه معصومین علیهم السلام، هدایت و رهبری جامعه اسلامی را برعهده می‌گیرد و اطاعت از او بر همه‌ آحاد جامعه لازم و ضروری است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان با اشاره به نقش محوری ولی فقیه در مقابله با بدخواهان در جهت حفظ اسلام و کشور گفت: به برکت رهبری داهیانه حضرت امام(ره)، اکنون تنها حکومت شیعی هستیم که با افتخار پرچم حضرت امیرالمومنین علی(ع) را به اهتزاز در آورده‌ایم و سالهای طولانی است که با محوریت ولایت فقیه و با هدایت‌های مقام معظم رهبری و با حضور آگاهانه مردم ایران اسلامی توانسته‌ایم دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام را سر جای خود بنشانیم و شاهد اقتدار جمهوری اسلامی باشم.

وی ادامه داد: اگر ولی فقیه نبود امروز وضع کشور نامعلوم بود و شاید با هجوم دشمنان قسم خورده، نامی از ایران یکپارچه و اسلامی نمانده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین انوری در پایان، ضمن تشکر از حضور گسترده خانواده‌ بزرگ دانشگاهیان در اجتماع غدیر با محکومیت حرکت مذبوحانه عده‌ای در آتش زدن قرآن بیان داشت: کشورهای غربی که ادعای حقوق بشرشان گوش عالم را کر کرده است به بهانه آزادی بیان مجوز سوزاندن کتاب مقدس دو میلیارد مسلمان را مقابل چشم جهانیان صادر می‌کنند و بر خلاف ادعایشان هیچ احترامی به ادیان آسمانی قائل نیستند و باعث جریحه‌دار شدن قلب میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان می‌شوند.

بر پایه همین گزارش؛ اقامه نماز جماعت، سفره اطعام غدیر، مداحی، اجرای سرود، برش کیک، تجلیل از سادات و نور افشانی از جمله دیگر برنامه های جشن عید بزرگ غدیر در دانشگاه تبریز بود که توسط بسیج کارکنان شهدای این دانشگاه برگزار شد.


( ۱ )

نظر شما :