رقابت ۵۵ هزار و ۴۱۶ داوطلب در آزمون سراسری ۱۴۰۲ در آذربایجان‌شرقی/ ۸ هزارو۵۸۰ نفر در دانشگاه‌تبریز

۱۲ تیر ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۲ کد : ۱۹۹۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۳۳

 

کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با رقابت ۵۵ هزار و ۴۱۶داوطلب در آذربایجان‌شرقی در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه همزمان در سراسر کشورمان در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه‌تبریز، کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با رقابت ۵۵ هزار و ۴۱۶ داوطلب در آذربایجان شرقی در ۳۴ حوزه امتحانی استان برگزار می‌شود که از این تعداد ۳۲ هزارو ۸۷۷ نفر دختر و ۲۲ هزارو ۵۳۹ نفر پسر می‌باشد.

از ۵۵ هزار و ۴۱۶داوطلب در آزمون سراسری ۱۴۰۲ در آذربایجان‌شرقی، حدوداً ۵۹ درصد را دختران و ۴۱ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

آزمون ۲۵ هزارو ۸۱۸ نفر در ۸ حوزه امتحانی شهرستان تبریز برگزار خواهد شد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دانشگاه‌تبریز نیز با رقابت ۸ هزارو ۵۸۰ داوطلب در ۵ گروه آموزشی در چهار نوبت برگزار خواهد شد که از این تعداد ۶ هزارو ۴۰۴ نفر دختر می‌باشد.

این آزمون در استان آذربایجان‌شرقی در ۱۹ شهر (آذرشهر، اسکو، اهر، بستان‌آباد، بناب، تبریز، جلفا، چاراویماق، سراب، شبستر، عجب شیر، کلیبر، مراغه، مرند، ملکان، مهربان، میانه، هریس و هشترود) و در 34 حوزه امتحانی استان برگزار می‌شود،

 در شهر تبریز هم در ۸ حوزه (دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی ماشین سازی، فنی و حرفه‌ای استان، دانشگاه شهید مدنی تبریز، فنی و حرفه‌ای الزهراء و آموزش و پرورش تبریز) به عنوان حوزه‌های امتحانی داوطلبان در نظر گرفته شده‌اند.

لازم به ذکر است؛ براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی و الکترونیکی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، هندزفری و ...)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند. همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون، موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

با نوجه به اینکه در ورودی حوزه‌ها آب و مواد خوراکی توزیع خواهد شد. داوطلبان از آوردن خوراکی و آب به حوزه‌های آزمونی اجتناب نمایند زیرا ورود آن‌ها به محل حوزه ممنوع می‌باشد.

بر پایه همین گزارش؛ نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهرستان و بخش مختلف کشور، در روزهای چهارشنبه ۱۴ تیر و پنجشنبه ۱۵ تیر در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.


( ۱۵ )

نظر شما :