در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز برگزار شد:

نشست هماهنگی برگزاری کنگره ملی بیماری های انگلی دام وانگل های مشترک انسان و حیوان

۰۶ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۲ کد : ۱۹۹۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۵۴۹

 

نشست هماهنگی برگزاری کنگره ملی بیماری‌های انگلی دام وانگل‌های مشترک انسان و حیوان در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه‌تبریز، در آغاز این نشست، دکتر موسوی رییس دانشکده‌دامپزشکی دانشگاه‌تبریز با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره در تبریز بر لزوم همکاری و هماهنگی دانشگاه‌ها و مراکز علمی منطقه همچنین دستگاه‌های اجرایی برای  برپایی هرچه بهتر آن تأکید کرد و گفت: دانشکده دامپزشکی دانشگاه‌تبریز 5 استاد در رشته انگل شناسی دارد و رشته کارشناسی ارشد در آن دایر بوده و در حال برنامه ریزی برای دایر کردن دوره دکتری انگل شناسی است.

در ادامه این نشست، دکتر نعمت‌الهی رییس کمیته اجرایی دومین کنگره ملی بیماری‌های انگلی دام و انگل‌های مشترک انسان و حیوان نیز در سخنانی با بیان اینکه این کنگره موضوع مدیریت نوین و توسعه پایدار در مبارزه با بیماری‌های انگلی را با جدیت دنبال می‌کند، اظهار داشت: با توجه به میزبانی دانشکده دامپزشکی دانشگاه‌تبریز در این کنگره و اهمیت برگزاری این کنگره در تبریز هماهنگی تمامی مراکز علمی منطقه و دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش ضروری است.

دکتر بهداد مدیر کل دامپزشکی استان‌آذربایجان‌شرقی نیز در سخنانی بر اهمیت لزوم ارتباط مراکز علمی با دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: این موضوع در بحث ارتقاء بهداشت عمومی بسیار با اهمیت است همچنان که اداره کل دامپزشکی استان هر زمان در عرصه آموزش‌های ترویجی در روستاها با جدیت وارد شده، نتایج خوبی را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه این کنگره ضمن ارایه آموزش‌های کاربردی در سطح  بالا می تواند راهکارهای عملی مناسبی را برای پیشگیری از بیماری‌های انگلی ارایه دهد بر لزوم حمایت از برگزاری شایسته آن تاکید کرد وگفت: افزون بر آن برگزاری این کنگره در تبریز که عنوان شهر اولین‌ها را دارد سبب می شود تا با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی منطقه و برگزاری شایسته یادبود خوبی از آن در اذهان برجای بگذاریم.

دکتر بهداد افزود: با توجه به نزدیکی برگزاری این کنگره با 14 مهرماه روز دامپزشک فرصت خوبی فراهم شده تا امکان خوبی برای بزرگداشت همزمان هفته دامپزشکی با کنگره  فراهم شود.

دکتر آمقی رییس موسسه سرم سازی رازی پیام مرند نیز در این نشست با اعلام حمایت از برگزاری این کنگره اظهار داشت: برگزاری این کنگره یک حرکت علمی شایسته برای ارتقای سطح بهداشت عمومی است و بر این اساس موسسه سرم سازی رازی درحد توان از آن حمایت خواهد کرد.

دکتر عمواوغلی رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز در این نشست بر برگزاری شایسته این کنگره با  همکاری تمامی نهادهای علمی و اجرایی منطقه تأکید کرد و گفت: خوشبختانه تبریز در برگزاری کنگره ها و سمینارهای علمی همواره پیشتاز بوده که امیدواریم با توجه به اظهار علاقه نهادها این کنگره نیز به خوبی و در حد و نام شهر تبریز برگزار شود.

دکتر کرمی نماینده دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر نیز طی سخنانی بر حمایت از برگزاری این کنگره تأکید کرد.

همین گزارش حاکی است؛ دومین کنگره ملی بیماری‌های انگلی دام و انگل‌های مشترک انسان و حیوان 19 و 20 مهرماه به میزبانی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.


( ۲ )

نظر شما :