رئیس دانشگاه تبریز در دیدار با مدیر کل امور عشایر استان:

علم و دانش زبان مشترک همه جوامع است

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۳ کد : ۱۹۸۸۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۶۳۲

 

دانشگاه‌تبریز و اداره‌ی کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی در راستای توسعه‌ی همکاری‌های مشترک علمی و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل طرفین، تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه‌تبریز، تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی دانشگاه‌تبریز و اداره‌ی کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی در راستای حفظ جایگاه و اهمیت پژوهش و مطالعه مسائل و مشکلات جامعه‌ی عشایری و با توجه به نقش پررنگ این جامعه مولد و زحمتکش از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ضرورت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای رفع نیاز‌های فعلی و آینده آن، همچنین پیاده سازی رسالت تعامل، همکاری و همفکری دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها در 10 ماده به امضای دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه‌تبریز و سید محمدحسن آل‌هاشم، مدیر کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی رسید.

دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه‌تبریز پیش از امضای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک با اشاره به برخی توانمندی‌های دانشگاه‌تبریز در بخش‌های مختلف و به ویژه در حوزه‌ی کشاورزی و علوم دامی گفت: امروزه ظرفیت و توانمندی‌های زیادی در بخش‌های مختلف در دانشگاه‌ها، برای رشد و شکوفایی کشورمان و رفع نیازهای مردم وجود دارد که در همین راستا با هدف جلب رضایت و خشنودی خداوند متعال می توان گام‌های موثری برداشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه تولید علم و دانش، زبان مشترک همه‌ی جوامع است، تصریح کرد: استقلال، توسعه و پیشرفت همه جانبه جوامع و کشورها به خاطر وابستگی علمی و تولید علم و فناوری با توجه به نیاز ملت ها است.

به گفته وی، در حال حاضر توسعه، پیشرفت و بالندگی در گرو همکاری‌های مشترک جامعه و صنایع با دانشگاه ها است و در همین راستا دانشگاه تبریز و اداره کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی باید از ظرفیت و توانمندی‌های یکدیگر برای توسعه و رفع نیازهای طرفین بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه‌تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره‌ی تولید علم نافع گفت: ما باید در تولید علم نافع در دانشگاه ها با توجه به منویات و توصیه‌های مقام‌معظم‌رهبری حرکت کنیم که در این خصوص تلاش بیشتر، حرکت در مسیر اهداف متعالی و رفع نیازهای جامعه تاکید شده است.  

وی در ادامه ضمن اعلام آمادگی همکاری مشترک این دانشگاه با دستگاه‌ها و صنایع مختلف و به ویژه با اداره کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: با امضای این تفاهم‌نامه امیدواریم روند همکاری مشترک در بخش‌های مختلف به صورت عملیاتی شتاب بیشتری بگیرد، تا اینکه بیشتر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشکده کشاورزی برای رفع نیازهای امور عشایر استان استفاده شود.

 سید محمدحسن آل هاشم، مدیر کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه‌های جامع و تاثیرگذار کشورمان و منطقه است که باید از این ظرفیت برای توسعه و پیشرفت بخش‌های مختلف استان استفاده شود و اداره کل امور عشایر استان نیز آماده توسعه همکاری‌ها با این دانشگاه برای رفع نیازهای امور عشایر است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه این اداره برای افق 1404 گفت: ما با توجه به برنامه راهبردی در نظر داریم برای رفع نیازهای عشایر استان در بخش‌های مختلف (تامین آب‌شرب، برق، راه دسترسی، تامین مسکن مناسب و خدمات رفاهی و بهداشتی) اقدام موثری انجام دهیم و 100 درصد عشایر این امکانات برخودار شوند.

مدیر کل امور عشایر استان افزود: ما برای رسیدن به اهداف کلان و برنامه های راهبردی خود نیازمند توسعه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های استان و به ویژه با دانشگاه ‌تبریز هستیم.

 دکتر حسین کوهستانی، عضو هیات علمی دانشکده‌کشاورزی دانشگاه‌تبریز نیز در این نشست به تشریح برخی برنامه‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشکده‌کشاورزی برای توسعه همکاری بیشتر با اداره کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی پرداخت.

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز اداره کل امور عشایر استان آذربایجان شرقی توسعه همکاریهای مشترک علمی دکتر صفر نصراله زاده


نظر شما :