با حضور مسئولان سازمان فنی و حرفه‌ای استان در دانشکده‌ مکانیک دانشگاه تبریز برگزار شد؛

نشست بررسی راهکارهای مهارت‌افزایی

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۹۸۰۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۷۶

 

اولین نشست بررسی راهکارهای مهارت‌افزایی و برگزاری دوره‌های فوق‌العاده‌ی مهارتی برای دانشجویان فنی با حضور دکتر شبگرد رئیس دانشکده‌ی مهندسی مکانیک، دکتر بیگلری معاون پژوهش و فناوری دانشکده، دکتر مرامی کارشناس مسئول آزمایشگاه، دکتر وکالتی نماینده تام‌الاختیار سازمان فنی‌حرفه‌ای استان، مهندس مسگری رئیس اداره سنجش استان، مهندس حسن‌پور ریاست مرکز شماره‌ی یک سازمان فنی‌حرفه‌ای، مهندس خلیلی رئیس مرکز خوشه‌های صنعتی سازمان فنی و حرفه‌ای استان و در محل دانشکده‌ی مهندسی مکانیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در این نشست مباحثی در خصوص بررسی امکانات و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل موجود در دانشکده و سازمان و تدوین راهکارهای علمی برای همکاری‌های دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی تمامی سرفصل‌ها و استانداردهای مصوب دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای توسط دانشکده جهت اجرا به‌صورت استانداردهای شایستگی مخصوص دانشجویان فنی برگزیده در مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای از دیگر تصمیمات این نشست بود.

همچنین در این نشست مقرر شد سرفصل‌های جدید با توجه به توسعه‌ی علوم نوین و مهارت‌های جدید با همکاری دانشکده و سازمان فنی و حرفه‌ای تدوین و توسط اساتید دانشکده در محل دانشکده مهندسی مکانیک اجرا شود و دانشجویان پس‌از گذراندن آزمون، مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای را دریافت کنند.

براساس این گزارش، همچنین مقرر شد برخی از دوره‌های مورد نیاز سازمان فنی و حرفه‌ای همچون دوره‌های کارگاه ریخته‌گری در محل دانشکده مهندسی مکانیک اجرا شود و در همین راستا نیز برگزاری دوره‌های مهارت افزایی عمومی سازمان فنی و حرفه‌ای که در این مراکز در حال اجرا می‌باشد، به نحو مقتضی از سوی دانشکده اطلاع رسانی شود.

بررسی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشکده مهندسی مکانیک توسط کارشناسان منتخب تیم KPI سازمان فنی و حرفه‌ای به‌منظور استانداردسازی آن‌ها برای همکاری های آتی برای برگزاری دوره‌های مشترک از دیگر برنامه های این نشست بود.

در پایان این نشست جزئیات مسائل مالی و اجرایی طی یک توافق‌نامه بین دانشکده مهندسی مکانیک و سازمان فنی و حرفه‌ای مشخص شد.


( ۲ )

نظر شما :