در شانزدهمین کنگره بین المللی ایمنولوژی و آلرژی وزارت بهداشت؛

مقاله دانشجوی دانشگاه تبریز برتر انتخاب شد

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۹۷۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۶۰۱۶

مقاله سارا صوفی، دانشجوی کارشناسی ارشد ژنتیک دانشگاه تبریز، در شانزدهمین کنگره بین المللی ایمنولوژی و آلرژی وزارت بهداشت به عنوان یکی از مقالات برگزیده و برتر این کنگره انتخاب شد.  
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این دانشجوی دانشگاه تبریز با ارایه مقاله ای تحت عنوان"Exosome-induced alternative macrophages in tissue repair in CLP-induced sepsis mice” در شانزدهمین کنگره بین المللی دو سالانه ایمنولوژی و آلرژی این عنوان برتر را کسب کرده است.
این پژوهشگر در این ارتباط گفت: شانزدهمین کنگره بین المللی دو سالانه ایمنولوژی و آلرژی، هر دوسال یکبار توسط انجمن ایمنولوژی ایران در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود که در این کنگره آخرین دستاوردهای های این حوزه در سطح بین المللی ارائه شد.
به گفته وی در این ارائه مقاله به عنوان بخشی از نتایج پایان نامه، نتایج اثر کمکی ماکروفاژهای سیستم ایمنی تحریک شده با اگزوزوم های سلولهای بنیادی مزانشیمی در ترمیم بافت های آسیب دیده مدل موشی بیماری سپسیس پرداخته شده است.  
لازم به ذکر است؛ پایان نامه این دانشجو با راهنمائی دکتر اسماعیل بابائی، استاد ژنتیک دانشکده علوم طبیعی، دکتر سید محمود هاشمی، دانشیار ایمنی شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر سارا صعودی، دانشیار ایمنی شناسی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس در بهمن ماه ۱۴۰۱با درجه عالی ارائه شد که از سوی صندوق پژوهشگران نیز در قالب طرح مورد حمایت قرار گرفته است.
بر پایه همین گزارش؛ پیش از این نیز مقاله مستخرج از پایان نامه صوفی، تحت عنوان "The effects of exosome-induced alternative macrophages on the bacterial load levels in CLP-induced sepsis mice”  که در قالب سخنرانی در چهاردهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین ارائه گردیده بود، از سوی هیات داوران به عنوان یکی از مقاله های برگزیده در حوزه ژنتیک و ایمنی شناسی انتخاب شده بود.

لازم به ذکر است؛ این مقاله، دومین مقاله از پایان نامه سارا صوفی است.


( ۱۶۸ )

نظر شما :