بازدید معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز از روند برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۲

۰۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۴ کد : ۱۹۷۷۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۹۱۹

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیر تحصیلات تکمیلی با حضور در دانشکده ها از نزدیک در روند نحوه برگزاری مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۲ دانشگاه تبریز قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر مصطفی صحرایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر کریمیان مدیر تحصیلات تکمیلی با حضور در دانشکده های( کشاورزی، الهیات و علوم اسلامی، گروه علوم کامپیوتر دانشکده ریاضی، تربیت بدنی و علوم ورزشی و مهندسی برق و کامپیوتر) از نزدیک در روند نحوه برگزاری مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۲ این دانشگاه قرار گرفتند.  
در این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید، روسا، معاون آموزشی و مدیران گروه های دانشکده ها با توضیحاتی در خصوص زمان اجرای مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی) آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D.) سال 1402 دانشگاه  تبریز در کلیه رشته- گرایش ها ارایه کردند که در این راستا دکتر صحرایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی هم توصیه های لازم برای هر چه بهتر برگزاری این آزمون و رعایت عدالت در آزمون ارایه کرد.
دکتر مصطفی صحرایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در این ارتباط گفت: برای مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۲، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور 7 هزارو 896 داوطلب در 238 کد رشته و گرایش به دانشگاه تبریز معرفی شده که از این تعداد 499 نفر برای دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس های دانشگاه پذیرش خواهند شد.
به گفته وی؛ جلسات مصاحبه در بازه زمانی 8 تا 10 خرداد ماه مطابق با برنامه اعلام شده توسط دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز اضافه کرد: جلسه مصاحبه علمی برای تمامی داوطلبان به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ دانشگاه تبریز به لحاظ قدمت، دومین دانشگاه کشور بعد از دانشگاه تهران است و در حال حاضر با داشتن 20 دانشکده، 24 هزار دانشجو، نزدیک 800 نفر عضو هیات علمی، چندین قطب علمی و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های مجهز، به عنوان یکی از دانشگاه های سطح یک و جامع کشور مطرح است. این دانشگاه به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.


( ۱۹ )

نظر شما :