تندروی کند در دانشگاه تبریز

۰۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۰ کد : ۱۹۷۴۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۹۵

 

اولین جلسه از سلسله نشست های "دانشجوی مطالبه گر" با موضوع حمل و نقل عمومی، با حضور شهردار تبریز، سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی و اعضای شورای شهر تبریز و فعالان دانشجویی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، یعقوب هوشیار شهردار تبریز با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی در ۱۰ سال گذشته تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس به این ناوگان اضافه شده است، گفت: برنامه بلند مدت در این دوره، افزودن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی بود که با وجود کمبود منابع مدیریت شهری تبریز، موفق به خرید ۳۰۰ دستگاه در سال گذشته شده ایم که تاکنون ۱۸۰ دستگاه از این اتوبوس ها تحویل گرفته شده و یکی از دلایل تاخیر در به کارگیری این اتوبوس ها مشکلاتی از قبیل کمبود راننده بوده که البته تا پایان خرداد ماه همه‌ی ۱۸۰ اتوبوس به کارگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه عمر عمومی دستگاه های اتوبوس درون شهری، در حال حاضر ۱۳ سال است که تلاش داریم این رقم را کاهش دهیم، اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز به ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد و برای تأمین این نیاز شهری از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

هوشیار با اشاره به کارهای صورت گرفته توسط شهرداری خاطرنشان کرد: شهرداری در سال گذشته برای اولین بار طرح محلول پاشی در سطح شهر را عملی کرد که این امر موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات نمک پاشی شد.

هوشیار در رابطه با آسفالت سطح شهر نیز گفت: حدود ۷۰ درصد آسفالت در مناطق محروم صورت گرفته است و چون خود، تولید کننده آسفالت هستیم مشکلات کیفیت کاهش یافته است. مشکلات وانت بار ها و دست فروشان نیز در حال ساماندهی می‌باشد.

وی با اشاره به طرح های انجام گرفته توسط دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه تبریز گفت: متولی طرح تصفیه آب و درخت مصنوعی دانشگاه تبریز انجام بوده است که ورود شهرداری در حوزه هایی همچون حمل و نقل، حذف نمک پاشی و درخت مصنوعی تنها در راستای سلامت شهر می‌باشد.

خطوط جدید مترو، از لحاظ فرهنگی و تاریخی از ایستگاه های قبلی متفاوت است

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی، طی سخنانی در این نشست اظهار کرد: یکی از کارهای فرهنگی انجام گرفته در ایستگاه های مترو، غرفه های فروش کتاب با تخفیفات مناسب و خوب می‌باشد همچنین ساختار سه ایستگاه خط جدید مترو، از لحاظ فرهنگی و تاریخی از ایستگاه های قبلی متفاوت است که سعی شده معماری آن تجلی تاریخ شهر تبریز باشد.

یعقوب وحیدی کیا در رابطه با مشکلات آذر پارک نیز گفت: اقدامات قانونی در رابطه با آذرپارک صورت گرفته است و هر حکمی از سمت دستگاه قضائی صادر بشود، قطعأ اجرا خواهد شد.

در حوزه مترو، آفت مدیریتی وجود دارد

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه در حوزه مترو، آفت مدیریتی وجود دارد، گفت: مشکل ما عدم شفافیت و صداقت مدیران است که اگر صداقت و راستگویی باشد می‌توان مشکلات را شناسایی و حل کرد. ما هرچقدر به سمت شفاف سازی برویم ابهامات رفع خواهد شد.

روح الله دهقان نژاد در ادامه افزود: شورای شهر تبریز، لایحه انسداد ورود نیرو به شهرداری را به تصویب رسانده است که این امر باعث ساماندهی جذب نیرو خواهد شد. به عنوان مثال در حوزه جذب رانندگان فراخوان صورت گرفته تا از طریق آزمون نفرات جذب بشوند.

این نشست با طرح مواردی از قبیل رها شدن بخش خصوصی در ناوگان حمل و نقل عمومی، عدم تأمین و نگهداری ایستگاه های اتوبوس ، معوقات رانندگان و عدم تکریم جایگاه آن ها، مشکلات آسفالت سطح شهر ، عدم مسافرگیری کامل برخی ایستگاه های مترو ، عدم به کارگیری رشته دانشگاهی برنامه ریزی شهری در شهرداری، توجه به زیبائی سطح شهر، رسیدگی به وانت بار ها و پارک دوبل رانندگان، توسط دانشجویان و ارائه توضیح توسط مسئولان پایان یافت.

نشست مطالبه گری «تندروی کند» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در تالار شهید باکری این دانشگاه برگزار شد.

 

 

 

 


( ۱۷ )

نظر شما :