هم‌زمان با روز جهانی مخابرات برگزار شد؛

اولین دوره مسابقات «فنی شو» در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز

۰۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۹ کد : ۱۹۷۲۰ اخبار
تعداد بازدید:۸۲۸

اولین دوره مسابقات مهندسی - مهارتی «فنی شو» با محوریت ایده‌پردازی حوزه‌ی اینترنت اشیا به همت انجمن علمی مخابرات دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز  و با همکاری پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر ضیاء الدین کوزه‌کنانی عضو هیأت ‌علمی گروه الکترونیک دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز طی سخنانی بر گسترش روزافزون تکنولوژی در جهان اشاره کرد و توانمندسازی دانشجویان را در این حوزه مهم و ضروری دانست.

دکتر علی حبیبی مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز بر ضرورت‌ حضور فناوران بومی در اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم اقتصاد این حوزه از سهم تولید ناخالص استان تأکید کرد.

دکتر عبدالحمید معلمی، عضو هیأت ‌علمی گروه کامپیوتر دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز دانشگاه تبریز و مدیر واحد تحقیق و توسعه‌ی شرکت صبح پالار آسیا نیز طی سخنانی  به تبین اهداف این شرکت در راستای توانمندسازی و جذب نیرو از فارغ‌التحصیلان پرداخت.

در این دوره از مسابقات که با هدف شناسایی، توانمندسازی و جذب شرکت‌کنندگان برگزار شد، بعد از ارسال 14 ایده توسط شرکت‌کنندگان از سراسر کشور به دبیرخانه‌ی رویداد، پس از داوری‌های اولیه هشت ایده به مرحله‌ی نهایی راه یافتند که از بین این هشت ایده، چهار  ایده به‌عنوان ایده‌های شایست‌ی تقدیر و یک ایده به‌عنوان ایده‌ی برتر این دوره از مسابقات انتخاب و معرفی شد.

اجرای برنامه‌هایی در راستای توانمندسازی دانشجویان در حوزه‌ی اینترنت اشیا، برگزاری کارگاه یک ‌روزه‌ی آشنایی با اینترنت اشیا، بازدید از شرکت صنایع صبح پالار آسیا و تجلیل از نفرات برتر از دیگر برنامه‌های این رویداد بود.

 

 

 


( ۲ )

نظر شما :