آیین دانش‌آموختگی دانشجویان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر برگزار شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۸ کد : ۱۹۶۹۷ اخبار
تعداد بازدید:۷۶۲

 

 آئین دانش‌آموختگی دانشجویان ورودی ۹۸ دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشکده در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دراین آئین از دانشجویان چهار گروه آموزشی صنایع غذایی، علوم دامی، باغبانی و جنگلداری با اهدای لوح یادبود و شاخه گل تقدیر شد.

دکتر محسن سبزی، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر، ضمن خیرمقدم و تبریک به دانش‌آموختگی دانشجویان این دانشکده گفت: فارغ‌التحصیلی، پایان تحصیل و فراغت از تحصیل نیست.

وی در ادامه افزود: دانشجویان و دانش‌آموختگان بازوهای محرک جامعه برای تولید هستند و چشم امید جامعه امروز به جوانان فعالی است که علم خود را در میدان عمل به کار بستند و با توجه به اینکه پتانسیل در درآمدزایی و اشتغال آفرینی در این رشته‌ها بسیار بالا است دانشجویان، هرکدام نقش بسزایی در تولید کارآفرینی و به‌تبع آن مهار تورم می‌توانند داشته باشند.

تجلیل از نفرات برتر و دانشجویان ممتاز هر رشته آموزشی و اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی، اعطای هدایای به دانشجویان متأهل جهت ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی و تقدیر از نفرات برگزیده فرهنگی در شاخه‌های متعدد کرسی‌های آزاداندیشی و مسابقات کتاب‌خوانی در دو گروه دانشجویی و کارمندی از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

لازم به ذکر است؛ دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر در سال ۱۳۸۵ تحت عنوان آموزشکده کشاورزی اهر در شهرستان اهر تأسیس شد و در تابستان سال ۱۳۹۰ به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر ارتقا یافت.

آغاز فعالیت دانشکده با دو رشته تحصیلی تکنولوژی تولیدات دامی و تکنولوژی مواد غذایی در مقطع کاردانی بود. در حال حاضر دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر با ۱۵ عضو هیئت‌علمی مجری برگزاری دوره کارشناسی در چهار رشته علوم دامی، علوم و صنایع غذایی، علوم و مهندسی جنگل و علوم و مهندسی باغبانی و همچنین دوره کارشناسی ارشد مدیریت جنگل و علوم دامی در پنج گرایش تغذیه دام، تغذیه طیور، ژنتیک و اصلاح دام، فیزیولوژی دام و طیور و زنبورعسل نیز هست. ساختمان جدید دانشکده در زمینی به مساحت 140 هزار مترمربع و با زیربنای ۳۷۰۰ مترمربع در سه‌طبقه شامل کلاسهای آموزشی، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی، کتابخانه، سایت کامپیوتر، قسمت اداری و دامداری تحقیقاتی در حال بهره‌برداری می‌باشد. همچنین برنامه‌ریزی احداث امکانات فارمی جدید دانشکده شامل سایتهای گاوداری، گوسفندداری، مرغداری، زنبورداری، استخر پرورش ماهی، زمینهای باغی و زراعی در زمینی به مساحت 180 هزار مترمربع در منطقه نقاره کوب از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت پذیرفته و در حال انجام می‌باشد.

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر به‌عنوان یکی از دانشکده‌های خارج از پردیس اصلی دانشگاه تبریز، در شهر تاریخی اهر مهم‌ترین شهر منطقه ارسباران واقع‌شده است. منطقه ارسباران با دارا بودن ۷۸۵۶۰ هکتار اراضی حفاظت‌شده یکی از ۹ ذخیره‌گاه زیست‌کره ایران در برنامه Man and Biosphere (MAB) می‌باشد. این منطقه به لحاظ ویژگی‌های خاص آب و هوایی، تنوع زیستی بالا و وجود گیاهان و جانوران نادرش شناخته‌شده می‌باشد. این منطقه تنها زیستگاه یکی از نادرترین پرندگان در جهان یعنی سیاه خروس ارسباران بانام علمی Lyrurus mlokosiewiczi است.

 


( ۳ )

نظر شما :