آغاز برگزار ی طرح وفاق در دانشگاه تبریز

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۹۶۶۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۴۵۳

 

دورهمی دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه تبریز تحت عنوان(طرح وفاق) ویژه دانشجویان پسر با حضور رییس دانشگاه، رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، معاون دانشجویی، معاون فرهنگی و اجتماعی، جمعی از مدیران و دانشجویان در دانشگاه تبریز برگزار شد.

لزوم تدوین برنامه های متنوع و مختلف فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در آیین آغاز به کار دورهمی دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه تبریز، ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این دورهمی دانشجویان و همچنین قدردانی ویژه از دانشجویان شرکت کننده گفت: شما دانشجویان نخبه و فعال فرهنگی و اجتماعی، آینده سازان کشورمان هستید و ما به داشتن چنین دانشجویان فعالی در عرصه های مختلف در این دانشگاه افتخار می کنیم.

وی افزود: شما دانشجویان به خاطر داشتن ویژگی های خاص فرهنگی، انقلابی و دینی و با شرکت در این گونه برنامه ها، در آینده یکی از افراد تاثیرگذار و تصمیم ساز کشورمان خواهید بود.

وی برگزاری طرح وفاق و طرح حامیم از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را کاری ارزشمند و بزرگ برشمرد و گفت: در برگزاری این برنامه ها دانشگاه تبریز با حمایتی که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین انوری صورت گرفته، جزو برترین دانشگاه ها بودیم که اخیر رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی به عنوان نهاد استانی برتر در برگزاری طرح حامیم مورد تجلیل قرار گرفت.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه در برنامه های راهبردی و کلان این دانشگاه برنامه های مهم و تاثرگذاری در توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دیده شده است، تصریح کرد: امروزه وظیفه روسا و دیگر مسئولان دانشگاه ها است که با تدوین برنامه های متنوع و مختلف فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها در حفظ، پاسداری و انتقال آرمان ها و ارزش های انقلاب بیش از اینها تلاش نمایند.

دکتر نصراله زاده، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی ایران و ضمن تاکید بر بُعد انسان سازی و فرهنگی آن در مقایسه با سایر انقلاب های دنیا، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، بزرگ‌ترین رویداد تاریخی قرن اخیر بود و به خاطر جان فشانی های شهدا و به برکت خون شهدا تا به این مرحله رسیده است و امروزه وظیفه همه اقشار مختلف جامعه و به ویژه دانشگاهیان است که در پاسداری و انتقال ارزش های انقلاب تلاش نمایند.

وی در ادامه تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به دلیل بُعد انسان سازی و فرهنگی بودن آن، در همان آغاز شکل گیری انقلاب تا به امروز مورد تهدید، هجمه و حمله دشمنان بوده است.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین در پشبرد گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی گفت: ما باید با تمام وجود و توان در ایجاد گفتمان و انتقال ارزش های انقلاب اسلامی تلاش کنیم و در این راستا نقش فعالان فرهنگی و دانشگاهیان مهم، تاثیرگذار و تعیین کننده است، چرا که به گفته امام راحل(ره)، دانشگاه مبدا همه تحولات است.

وی ادامه داد: در صدور انقلاب، ارزش ها و آرمان های انقلاب، اقدامات و الزاماتی وجود دارد که با برقراری توسعه همکاری و ارتباط با کشورهای جوامع اسلامی و دیگر کشورها، تقویت دیپلماسی علمی، گسترش زبان فارسی، ایجاد کرسی زبان فارسی در دانشگاه های دنیا، تولید محتوا، انتشار کتاب، جذب دانشجوی خارجی و ... ضروری است.

توانمند‌سازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی دانشگاهها

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد انوری، رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی نیز در این آیین ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در دورهمی دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه تبریز(طرح وفاق) گفت: برگزاری دورهمی دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه تبریز(طرح وفاق) بیشتر به منظور بسترسازی و زمینه سازی برای برگزاری طرح حامیم 2 در تابستان امسال است که طرح حامیم یک  در تابستان سال گذشته با مشارکت ۶۸۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی دانشگاه‌های استان به همت دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان و به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح حامیم در دانشگاه ها بیشتر با هدف توانمند‌سازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی دانشگاهها، در قالب حلقه‌های میانی و در زمینه‌های معرفتی، مهارتی و کنشگری از سوی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها برگزار می‌شود، یادآور شد: به خاطر شیوع و همه گیری بیماری کرونا، در برگزاری موفق برنامه های فرهنگی، اجتماعی و معرفتی در دانشگاه ها با توجه به ظرفیت و توانمندیهای که در دانشگاه ها وجود دارد، فاصله ایجاد شده است که باید در این راستا گام های بلند و بزرگی برای ارتقای این برنامه ها برداشت که با همدلی، وحدت و همکاری و حمایت مسئولان و دانشجویان می توان در این زمینه اقدامات موثری انجام داد.

رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از پشتیبانی و حمایت مسئولان دانشگاه تبریز در اجرای موفق طرح حامیم سال گذشته گفت: دانشگاه تبریز به خاطر قدمت، جایگاه، ظرفیت ها، توانمندیها و امکانات زیادی که در بخش های مختلف دارد، در برگزاری برنامه های فرهنگی، اجتماعی و معرفتی در مقایسه با سایر دانشگاه ها در جایگاه بهتری قرار دارد.

وی افزود: رییس دانشگاه و دیگر مسئولان این دانشگاه همواره حامی و پشتیبان برگزاری برنامه های نهاد بودند که اخیرا نیز به خاطر عملکرد خوب این دانشگاه در حوزه های مختلف نشان سرو به رئیس دانشگاه تبریز به‌عنوان رئیس برتر دانشگاه های کشور از سوی وزیر علوم اهدا شد.

بر پایه همین گزارش؛ دورهمی دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه تبریز(طرح وفاق) ویژه دانشجویان دختر نیز چهار خرداد ماه، همراه با اجرای برنامه های تفریحی و ورزشی( پخش فیلم ، بازدید و ... ) برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز طرح وفاق دورهمی دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه تبریز دکتر صفر نصراله زاده حجت‌الاسلام والمسلمین محمد انوری


( ۴ )

نظر شما :