نشست تبیین نقش مقاومت در منطقه در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۹۶۶۵ اخبار
تعداد بازدید:۶۶۵

 

 تبیین نقش مقاومت در منطقه با حضور دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و جمعی از دانشجویان فعال این حوزه در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید مجتبی ابطحی، دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با قدردانی از حضور دانشجویان در این نشست و با اشاره به تغییر و تحولات عصر امروز گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تغییر و تحولات بزرگی در منطقه و دیگر کشورهای جهان شکل‌گرفته است که باید از این تحولات برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و جهان اسلام به بهترین شیوه بهره‌برداری کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه به اعتقاد ما در عصر فنّاوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، عصر رایانه، عصر دیجیتال و عصر صنعت این تغییر و تحول به‌نوعی زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است، تصریح کرد: ایجاد زمینه ظهور و تحقق حکومت امام زمان (عج)، حرکت در مسیر الهی و انجام اصلاحات لازم و آماده‌سازی در این زمینه است.

 دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در بخش دیگر سخنان خود بابیان اینکه امروز اگر می‌خواهید کشور و ملتی قوی در منطقه و جهان باشید، باید جهانی فکر کنید و جهانی برنامه‌ریزی داشته باشید، یادآور شد: لازمه حرکت در این مسیر، خلق قدرت تولید علم و فناوری با توجه به نیاز جامعه، ملت‌ها و کشورهای منطقه و جهان اسلام است که در این راستا نقش دانشجویان نخبه، انقلابی و دانشگاه‌ها تعیین‌کننده است.

محمد راوند، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز، نیز در ابتدای این نشست در تشریح برگزاری این نشست گفت: این نشست بیشتر به‌منظور ایجاد اتحاد، همدلی و گفتمان سازی برای همکاری فرهنگی و اجتماعی در موضوع‌های مختلف بین دانشجویان ایرانی با دانشجویان خارجی است.

در حال حاضر نزدیک ۱۵۰۰ نفر دانشجوی غیر ایرانی از کشورهای منطقه و جهان اسلام در این دانشگاه در رشته‌های مختلف در این مشغول به تحصیل هستند که باید بسترهای لازم برای توسعه همکارهای مشترک بین این دانشجویان فراهم شود که این نشست باهدف گسترش همکاری‌های مشترک بین دانشجویان خارجی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است؛ در این نشست همچنین سید مجتبی ابطحی، دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به برخی از سؤالات دانشجویان شرکت‌کننده در این نشست درباره جبهه مقاومت پاسخ داد.

بر پایه همین گزارش؛ نشست تبیین نقش مقاومت در منطقه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز برگزار شد.

https://tabrizu.ac.ir/images/www/fa/page/editor/2021/1623485356-188cfa53a6ef3231c4e261acc132112e.gif گفت و گو با سید مجتبی ابطحی، دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین

https://tabrizu.ac.ir/images/www/fa/page/editor/2021/1623485356-188cfa53a6ef3231c4e261acc132112e.gif گفت و گو با "ایاد" دانشجوی دانشگاه تبریز از شهر کرکوک کشور عراق


( ۴ )

نظر شما :