در سومین نشست معرفتی در دانشگاه تبریز مطرح شد؛

هدف، مهمترین عامل محرکه زندگی

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۹۵۱۱ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۶

سومین نشست از سلسله نشست های معرفتی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی فاضلی در مسجد بزرگ دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمد انوری، رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی ضمن اشاره به کاربردی بودن محتوای نشست های معرفتی گفت: این سلسله نشست ها می تواند برای زندگی افراد مایه خیر و برکت باشد.
حجت الاسلام و المسلمین علی فاضلی نیز در این نشست مهمترین شاخص های نیروی محرکه حیات انسانها را داشتن هدف در زندگی، علاقه و محبت، شخصیت و حسابگری از مهمترین عوامل محرکه حیات بشری در زندگی افراد برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمین علی فاضلی با اشاره به این سخن علامه جعفری که محصول آفرینش همان حیات است، تصریح کرد: زندگی بخشی از جهان هستی است و برای پی بردن به قدرت الهی کافی است به نظم شگفت انگیز جهان و تمامی مخلوقات بنگریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت هدف در زندگی یادآور شد: اگر هدف ما در زندگی قوی، آرمانی و ماندگار باشد، زندگی مان پویاتر، پرنشاط و رو به رشد وتوسعه خواهد بود. خداوند متعال برای هر انسانی جایگاه و شخصیتی در نظر گرفته است و انسانها باید شخصیت و جایگاه خویش را در زندگی دریابند و به طوری کلی در همه فعالیت خویش حسابگر باشند، تا اینکه در مسیر درست و آنچه خداوند متعال و اهل بیت(ع) بدان تاکید داشته، قرا گیرند و دچار انحراف نشوند.
شایان ذکر است سلسله نشست های معرفتی دانشگاه تبریز دوشنبه هر هفته بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد بزرگ دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.


( ۱ )

نظر شما :