رئیس دانشگاه تبریز در آئین افتتاح نمایشگاه تلنگر:

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از الزامات تحقق زیست مؤمنانه است

۰۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۹۱۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۱۱

 

آئین افتتاح نمایشگاه سلامت روان تلنگر۶ با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه، مدیران امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس مرکز مشاوره‌ی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز در این آئین ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف نمایشگاه، با تقدیر از عوامل برگزار کننده‌ی این نمایشگاه، اظهار کرد: توجه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تبیین راهکارهای لازم در این خصوص کار بسیار ارزشمندی است که در این نمایشگاه شاهد انجام این امر مهم و ضروری هستیم.

وی ادامه داد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از الزامات تحقق زیست مؤمنانه در قالب توسعه‌ی پایدار به شمار می‌رود و تبیین خطرات و اثرات موضوعاتی چون اعتیاد به مواد مخدر و سایر موضوعات اجتماعی که جامعه را به خطر می‌اندازد، جزو محورهای این نمایشگاه محسوب می‌شود.

هدف اصلی نمایشگاه، آشنایی دانشجویان با خطرات آسیب‌های اجتماعی است

مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز نیز در تشریح اهداف برگزاری نمایشگاه سلامت روان تلنگر ۶، گفت: ارتقاء سطح آگاهی و آشنایی دانشجویان با خطرات و راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این نمایشگاه است.

حجت الاسلام احمد حمیدی ادامه داد: سازمان‌ها، ادارات، ارگان‌ها و نهاد‌های مختلفی در این نمایشگاه حضور دارند که هرکدام توانایی‌ها و فعالیت‌های خود را در خصوص کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به نمایش می‌گذارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دانشجویان علاوه بر مشاهده‌ی پوسترهای موجود در غرفه‌ها، به‌صورت چهره به چهره از خدمات مشاوره‌ای کارشناسان حاضر در هر غرفه بهره‌مند شده و می‌توانند سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره‌ی دانشگاه تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مشاوران سازمان‌های شرکت کننده در این نمایشگاه، بپرسند.

دکتر علی اکبر رادپور، رئیس گروه امور  اجتماعی و فرهنگی  استانداری هم در این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه بیشتر به منظور آشنایی دانشجویان با آسیب های اجتماعی گفت: برگزاری نمایشگاه تلنگر، گامی موثر در جهت شناسایی آسیب های اجتماعی مبتلابه جامعه است که ضمن معرفی انواع آسیب های اجتماعی را نیز، متذکر شده و کارشناسان هر ارگان و سازمان  در غرفه های نمایشگاه حضور دارند که به سوالات دانشجویان در مورد تمام مشکلات و آسیب های اجتماعی پاسخگو هستند. همچنین در صورت لزوم، مشاوره ها و راهنمایی هایی را لحاظ می کنند.

نمایشگاه سلامت روان تلنگر۶ به همت مدیریت امور اجتماعی دانشگاه و با مشارکت اداره‌ی کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و سازمان‌های مردم نهاد زیر نظر این اداره‌ی کل، اداره‌ی‌ کل بهزیستی آذربایجان شرقی و موسسات خیریه‌ی و انجمن‌های زیر مجموعه، جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی، سپاه عاشورا، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، پلیس فتا و پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی، اداره‌ی کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از امروز یکم اسفند ماه به مدت یک هفته در نگارخانه‌ی شهید آوینی ساختمان شهید باکری دانشگاه تبریز از ساعت ۱۰ الی ۱۵:۳۰ برگزار خواهد شد.


( ۲ )

نظر شما :