خوی تنها نیست

گوشه‌ای از اقدامات پویش مهربانی دانشگاه تبریز در مناطق زلزله زده شهرستان خوی

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۵ کد : ۱۹۰۹۳ اخبار
تعداد بازدید:۵۳۳

 

پویش مهربانی دانشگاه تبریز بعد از سپری شدن 18 روز از زلزله‌ی 5.9 ریشتری شهرستان خوی و روستاهای تابعه، همچنان در حال خدمات دهی به هم‌وطنان زلزله زده‌ی این شهرستان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، همزمان با وقوع زلزله در شهرستان خوی، دانشگاهیان دانشگاه تبریز در راستای عمل به رسالت انسانی و اجتماعی خود، پویشی را تحت عنوان «پوی مهربانی» راه اندازی کرده و در قالب این پویش به جمع آوری کمک‌های نقدی و ملزومات ضروری و مورد نیاز زلزله‌زدگان شهرستان خوی توسط اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز پرداختند.

یکی از اقدامات مهم و اصلی پویش مهربانی دانشگاه تبریز، ایجاد کمپ اسکان اضطراری در روستای فیرورق بود که این کمپ از طریق در اختیار قراردادن یک گلخانه توسط فرد خیّر، ایجاد شد. همچنین ایجاد سرویس بهداشتی  و حمام کانکسی و حفر چهار حلقه چاه پنج متری برای دفع فاضلاب از دیگر اقدامات پویش مهربانی در این کمپ محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است، تهیه و برپایی 120 باب چادر مسافرتی هشت نفره به ارزش یک میلیارد و700 میلیون ریال، پخت و توزیع روزانه 500 پرس غذای گرم در سه وعده‌ی غذایی (جمعا یک هزار و 500 پرس غدا در روز) به‌مدت دو هفته، اهداء 250 تخته پتو به ارزش 400 میلیون ریال، اهداء انواع لباس و کفش به تعداد بیش از 500 عدد و به ارزش دو هزار و 500 میلیون ریال، تهیه و پخش مواد غذایی شامل 3 تن سیب زمینی، برنج، 1500 عدد کنسرو لوبیا و ماهی، پنیر، حلوا، نان خشک، آب معدنی، قند، چای، 250 کیلو زرد آلو، سیب و گوجه فرنگی خشک جمعا به ارزش 600 میلیون ریال نیز جزو دیگر خدمات پویش مهربانی دانشگاهیان تبریز در مناطق زلزله زده‌ی شهرستان خوی می‌باشد.

دانشگاهیان دانشگاه تبریز در قالب پویش مهربانی، در ادامه‌ی خدمت رسانی به هم‌وطنان عزیز زلزله زده در شهرستان خوی و روستاهای تابعه، اقداماتی از قبیل اهداء انواع لوازم بهداشتی شامل پوشک، ماسک، دستکش، تجهیزات پزشکی و ... به ارزش 200 میلیون ریال، تهیه و توزیع کیسه‌ی زباله، لیوان و سفره‌ یکبار مصرف، لوازم التحریر و اسباب بازی به ارزش 62 میلیون ریال و خرید نایلون بزرگ و فوم به تعداد 170 عدد برای پوشش سطح بیرونی و زیر چادرها به ارزش200 میلیون ریال، انجام دادند.

هماهنگی با کادر پزشکی استان مستقر در خوی جهت ویزیت بیماران و تجویز داروهای اهدایی، کمک نقدی به‌مبلغ 550 میلیون ریال برای بازسازی مدارس و خانه‌های آسیب دیده‌ی روستای فیرورق و جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به ارزش تقریبی شش میلیارد ریال و همچنین استقرار تیم فرهنگی و آموزشی و اجرای برنامه‌های متنوع از جمله مراسم میلاد امام علی(ع) و روز پدر، برگزاری کلاس درسی، مهدکودک و پخش فیلم نیز از دیگر اقدامات انجام شده در قالب پویش مهربانی دانشگاه تبریز می‌باشد.

براساس این گزارش، پویش مهربانی دانشگاهیان دانشگاه تبریز تا آخرین روز بازسازی و بازگشت هموطنان عزیز زلزله زده‌ی شهرستان خوی به منازل خود از هیچ کمک و خدمت رسانی دریغ نکرده و این اقدامات انسان دوستانه و خیرخواهانه تداوم خواهد شد.

پویش مهربانی دانشگاهیان دانشگاه تبریز به همت بسیج کارکنان شهدای دانشگاه راه اندازی شده است و در مواقع مورد نیاز هموطنان آسیب دیده یاری می نماید.

همچنین گروه جهادی ققنوس و قرارگاه شهید کسایی نیز در کمک رسانی و امداد زلزله زدگان خوی با پویش مهربانی دانشگاه تبریز همکاری داشتند.

 


نظر شما :