تجهیز و راه اندازی محل اسکان موقت توسط دانشگاه تبریز در منطقه زلزله زده فیرورق

۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۲:۵۸ کد : ۱۹۰۰۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۷۹


محل اسکان موقت با تمامی امکانات گرمایشی، غذایی و بهداشتی توسط دانشگاه تبریز و همیاری یک فرد خیّر، برای خدمت رسانی به هم‌وطنان زلزله زده در شهر فیرورق اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، هم‌زمان با امدادرسانی سازمان‌ها، نهادها، گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاه تبریز نیز به رسالت اجتماعی  و انسان دوستانه‌ی خود عمل نموده و در قالب "پویش مهربانی"، علاوه بر جمع آوری کمک‌های اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه و انتقال و توزیع آن‌ها در میان هم‌وطنان زلزله زده‌ی شهرستان خوی، با همکاری یک فرد خیّر، گلخانه‌ای به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع را جهت اسکان موقت خانواده‌های زلزله زده در شهر فیروزق اختصاص داد.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۱۵۰ نفر در قالب ۴۰ خانوار در این محل اسکان یافته‌اند و ظرفیت پذیرش برای سایر زلزله‌ زدگان نیز وجود دارد.
اقلام توزیع شده توسط دانشگاه تبریز شامل چادر، پتو، بخاری برقی و مواد بهداشتی و غذایی بوده و همچنین با همکاری قرارگاه جهادی شهید کسایی بسیج دانشجویی استان غذای گرم برای سه وعده‌ی غذایی هم‌وطنان زلزله زده توزیع می‌شود.
لازم به ذکر است ویزیت زلزله زدگان توسط پزشکان حاضر در محل، احداث سرویس بهداشتی و حمام به همراه سیستم گرمایشی و روشنایی از دیگر اقدامات انجام شده توسط اکیپ جهادی و امدادی دانشگاه تبریز در این محل اسکان موقت به شمار می‌رود.
همچنین با هماهنگی دانشگاه تبریز و اجرای گروه‌های هنری، مراسم جشن و سرور به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت امام علی(ع) برگزار شد که مورد استقبال هم‌وطنان زلزله زده شهر فیرورق قرار گرفت.
دانشگاه تبریز در راستای رسالت اجتماعی و انسان دوستانه‌ی خود تا آخرین لحظه در کنار هم‌وطنان عزیز شهرستان خوی خواهد بود و به امدادرسانی به این عزیزان ادامه خواهد داد.

مهد کودک کمپ اسکان اضطراری مشترک دانشگاه تبریز و قرارگاه جهادی شهید کسایی نیز برای بهبود روحیه کودکان مناطق زلزله زده در این مناطق آغاز به کار کرد.

همچنین جشن میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر با اهدای گل و شیرینی برای بالا بردن روحیه هموطنان زلزله زده برگزار شد.

 

اخبار مرتبط:

بازدید دکتر صفر نصر اله زاده از مناطق زلزله زده خوی/ ارسال کمک های دانشگاه تبریز

استقرار کمپ پویش مهربانی دانشگاه تبریز در مناطق زلزله زده خوی

اظهار رضایت مسئولین ارشد استانی از امکانات کمپ دانشگاه تبریز

 


( ۲ )

نظر شما :