هدف نهایی مراکز مشاوره توانمند نمودن افراد در جهت جلوگیری از بروز مشکل است

۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۳ کد : ۱۸۸۸۴ اخبار
تعداد بازدید:۴۳۳

 

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دکتر ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در دیدار با دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز اهداف و برنامه‌های مدنظر این مدیریت را تشریح نمود.

در این دیدار ابتدا دکتر نصر اله زاده با اشاره به اهمیت تلاش ها، فعالیت ها و نقش مشاوران در زندگی افراد گفت: همه ما در هر کار و رشته‌ای که هستیم، به مشاوره و راهنمایی نیاز داریم و مشاوران کار بسیار ارزشمندی دارند چراکه بعضی از افراد با اعتماد به مشاوران، موضوعاتی را که حتی نمی‌توانند با نزدیکان خود در میان بگذرانند با مشاوران مطرح می‌کنند، بنابراین راهنمایی مشاور موجب تغییر سرنوشت فرد و حتی خانواده او شده و امید و آرامش را به زندگی افراد برمی‌گرداند.

ایده تریبون‌های آزاد برگرفته از مشاوره های علمی در دانشگاه تبریز بود

رئیس دانشگاه تبریز همچنین با اشاره به رویدادهای اخیر در جامعه و دانشگاه بر نقش مثبت خانواده، والدین و همچنین مشاوران در راهنمایی دانشجویان و کنترل هیجانات در وقایع اخیر اشاره نمود و اظهار داشت: در این رویدادها اساتید حوزه علوم انسانی به ویژه علوم اجتماعی و علوم تربیتی، مشاوره‌های مطلوبی به مسئولین و دانشجویان برای خروج از بحران ارائه دادند و ایده گفتگوی آزاد دانشجویان و طرح مطالبات دانشجویی در تریبون‌های آزاد برگرفته از این مشاوره های علمی بود که توانست ضمن تلطیف فضا، حمایت و تحسین سایر مسئولین و دانشجویان را به دنبال داشته باشد.

 دکتر نصراله زاده همچنین بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب و بهره‌گیری از مشاوران مجرب برای راهنمایی دانشجویان اشاره کرد و  گفت: در این زمینه مساعدت و حمایت سازمان امور دانشجویان جهت ایجاد مرکز مشاوره مجهز و متناسب با جمعیت دانشجویی دانشگاه تبریز ضروری است.

ساختار و تشکیلات جدید برای مراکز مشاوره دانشگاهی

در ادامه این دیدار دکتر ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ضمن تجلیل از اقدامات دانشگاه تبریز در زمینه نگرش علمی و اصولی به مسئله مشاوره به آئین‌نامه جدید مرکز مشاوره و همچنین اقدامات مدنظر این مدیریت اشاره کرد و اظهار داشت: در آئین‌نامه جدید که مبتنی بر الگوی سبک زندگی ایرانی و اسلامی است ساختارها و تشکیلات جدیدی برای مرکز مشاوره در نظر گرفته‌شده و هدف نهایی آن توانمند نمودن افراد در جهت جلوگیری از بروز مشکل و کمک به حل مشکلات افراد نیازمند به مشاوره است.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان همچنین بر بهره‌گیری از تجارب دانشگاه تبریز در مسائل اخیر و همچنین ایجاد زیرساخت مناسب مرکز مشاوره دانشگاه تأکید نمود.

در این دیدار همچنین دکتر جلیل باباپور رئیس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشگاه تبریز گزارش اجمالی از فعالیت این مرکز ارائه داد.


( ۱ )

نظر شما :