دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه‌ی سه کشور:

هدف از برگزاری نشست مدیران روابط عمومی، بروزرسانی خدمات و اقدامات با استفاده از تجربیات دانشگاه‌ها است

۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۱ کد : ۱۸۸۴۶ اخبار
تعداد بازدید:۶۳۵

 

سومین نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه‌ی سه کشور با حضور مدیران روابط عمومی و به میزبانی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه‌ی زنجان و پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه‌ی زنجان برگزار شد.

دانشگاه‌ تبریز تجربه‌های خوبی را در حوادث اخیر بدست آورد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، جواد حقیقیان دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه‌ی سه کشور طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی سه هزار و 535 شهید استان زنجان و 54 شهید غواص گردان حضرت ولیعصر(عج) زنجان، هدف از برگزاری این نشست‌ها را بروزرسانی خدمات و اقدامت با استفاده از تجربیات دانشگاه‌ها، عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها در طول این سه ماه روزهای پرالتهابی را گذراندند و ما در دانشگاه تبریز با 25 هزار دانشجو، تجارب فوق العاده و ارزنده‌ای را بدست آوردیم.

وی ادامه داد: یکی از این تجارب برگزاری تریبون آزاد با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه تبریز بود که در یک فضای غیر امنیتی و امن برگزار شد و مدیریت روابط عمومی دانشگاه تبریز تمامی اخبار این تریبون‌ها را با امانتداری محض و بدون ذره‌ای سانسور منتشر کرد که بازخورد بسیار خوبی داشت و مورد تحسین مراجع ذی صلاح و صاحب نظر نیز قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه‌ی سه کشور تاکید کرد: ساختار فعلی روابط عمومی‌ها جواب‌گوی نیازهای جدید نیست و ما باید اقدامات خلاقانه‌ای برای مقابله به مثل با فعل و انفعالات فضای مجازی انجام دهیم. چراکه مسئولین باتوجه به بالابودن برنامه‌های کاری، قادر به رصد تمامی اخبار و اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی نیستند و این مسئولیت روابط عمومی‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

حقیقیان در خاتمه ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جلسات برای پیشبرد برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌ها در راستای نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مثمر ثمر باشد.

ضرورت رفتار امانتدارانه و بدون تعصب در انتشار اخبار دانشگاه

دکتر بابک کریمی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان نیز طی سخنانی در این نشست اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ها باید در راستای اثربخشی در دنیای امروز نقش ویژه‌ای ایفا کرده و با یکدیگر هم‌افزایی خوبی داشته باشند. بخشی از عملکرد و وظایف روابط‌عمومی‌ها مربوط به حوزه‌ی خبررسانی، انتقال اطلاعات در حوزه‌ی دانشگاه‌ها، اقدامات انجام‌شده در دانشگاه‌ها و بیان دستاوردها در بستر جامعه و دانشگاه است.

وی ادامه داد: تبیین دستاوردها امر بسیار با اهمیتی است چراکه ما باید بتوانیم توانمندی‌ها و کارهای مثبت خود را به اطلاع مخاطبینی که باید حرف‌هایمان را بشنوند، برسانیم.

دکتر کریمی خاطر نشان کرد: روابط‌عمومی‌های دانشگاه‌ها همچنان به‌شیوه‌ی سنتی عمل می‌کنند و علی‌رغم گذر زمان و تغییرات و پیشرفت تکنولوژی تغییر آنچنانی پیدا نکرده‌اند  بنابراین ما باید خودمان را به‌روز کنیم.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: باید در انتشار دانشگاه‌ها امانت‌دارانه و بدون تعصب رفتار کنیم و در کنار نقاط قوت، نقاط ضعف را نیز صادقانه بازگو کنیم و اجازه ندهیم دستاوردها غلو شود.

وی با اشاره به انتشار اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی خاطر نشان کرد: این روزها که اخبار درست و نادرست با یکدیگر مخلوط شده و تشخیصش بسیار سخت است، مسئولیت روابط‌عمومی‌ها برای روشنگری حقیقت بیش‌از پیش به چشم می‌خورد و روابط‌عمومی‌ها باید بین اخبار درست و نادرست غربالگری انجام دهند.

دکتر کریمی در خاتمه با بیان اینکه اکنون مرزهای بین اخبار برداشته شده است، تأکید کرد: ما باید بدانیم که تا چه اندازه می‌خواهیم تأثیرگذار باشیم و لذا باید با زمینه‌های فرهنگی و نوع گفتمان و ادبیات کشورهای مختلف آشنا شده و با یک نگاه علمی در تمامی واحدها مخصوصاً واحد روابط عمومی رفتار کنیم.

نقش مهم روابط عمومی‌ها در تبیین وظایف و اقدامات پارک‌های علم و فناوری

دکتر احسان ندائی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان نیز طی سخنانی در این نشست گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال تحت عنوان «سال تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» ازسوی رهبر معظم انقلاب، پارک‌های علم و فناوری در کشور در کانون توجهات قرار گرفته و نقش روابط‌عمومی‌ها در تبیین وظایف، مسئولیت‌ها و اقدامات پارک‌ها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که در بعضی موارد اطلاعات عموم جامعه از نحوه‌ی عملکرد پارک‌ها کامل و جامع نیست، لذا وظیفه‌ی روابط‌عمومی‌ها انتقال اخبار پارک‌های علم و فناوری در سطح جامعه و جریان سازی در خصوص فعالیت‌های پارک‌ها است.

در ادامه‌ی این نشست، مدیران روابط‌عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه سه کشور به بیان نقطه نظرات خود درخصوص موضوعات مختلف پرداختند.

بازدید از واحدهای فناوری پژوهشکده‌ی علوم پایه و فناوری‌های نوین دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، بازدید از واحدهای فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه و برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع «تفکر نقادانه» با ارائه‌ی محسن امیر مدیر روابط‌عمومی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، از دیگر برنامه‌های سومین نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه سه کشور به میزبانی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان بود.


نظر شما :