رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده ­نگری سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز:

دانشگاه تبریز، مجموعه ­ای قابل اتکا در بررسی مسائل راهبردی کشور است

۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۷ کد : ۱۸۶۸۱ اخبار
تعداد بازدید:۸۶۹

 

رئیس و مدیرکل دفترآموزش و ترویج مرکز پژوهش­های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه‌ و بودجه کشور به ­همراه مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده ­­نگری سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی آذربایجان شرقی با حضور در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز از قسمت­های مختلف این مجموعه و نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش محور شرکت­ های دانش بنیان، فناور و خلاق، بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر سید مهدی پاکذات رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده ­نگری سازمان برنامه و بودجه کشور در جریان این بازدید در دیدار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و مدیران این معاونت، با بیان اینکه دانشگاه تبریز مجموعه­ ای قابل اتکا در بررسی مسائل راهبردی کشور است، اظهار کرد: متأسفانه بعضی از دانشگاه ­ها از قید استاندارد خارج شده ­اند و زیاد نمی­ توان به سیگنال­ های این دانشگاه ­ها اعتماد کرد. اما خوشبختانه دانشگاه تبریز مجموعه­ ای است که می­تواند در بررسی و حل بسیاری از مسائل راهبری کشور به ما کمک کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده ­ای از فعالیت­ های ما به تدوین برنامه­ ی پنج ساله­ ی هفتم اختصاص یافته است و ما در حال بررسی ابعاد حکمرانی و اقتصادی مسائل مختلف کشور هستیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده ­نگری سازمان برنامه و بودجه کشور خطاب به معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و مدیران این معاونت گفت: شما می­توانید در بسیاری از موضوعات مهم از جمله امنیت غذایی، اقتصاد دریا محور، بحران آب، فرونشست زمین و... که برای ما بسیار با اهمیت است، به ما کمک کرده و بگویید که چه اتفاقاتی باید در فرایند حکمرانی توسعه بیفتد و ما در چه فناوری‌هایی باید سرمایه­ گذاری کنیم تا در این موضوعات به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

آمادگی دانشگاه تبریز برای همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این دیدار با اشاره به افتخارات دانشگاه تبریز در حوزه­ های مختلف علمی و پژوهشی، اظهار کرد: دانشگاه تبریز اخیرا موفق به کسب عنوان حامی برتر پژوهش شد و 20 استاد این دانشگاه نیز در جمع یک درصد دانشمندان جهان قرار گرفتند و دو نفر از اعضای هیأت علمی ما نیز موفق به کسب عناوین استاد پراستناد و استاد سرآمد شدند.

دکتر جلال شیری افزود: خوشبختانه مجموعه‌ی مدیریتی دانشگاه تبریز در وقایع اخیر نیز با تدبیر عالی و برگزاری تریبون آزاد و ایجاد فضای گفت ­وگو، بدون هیچ خسارت و مشکلی موفق به آرام کردن فضای دانشگاه شد و در حوزه ­ی پژوهش نیز ما تاکنون حتی یک جلسه­ ی کمیته­ ی اخلاق در پژوهش را برگزار نکرده­ ایم که نشان­ دهنده­ ی عدم وقوع تخلف در حوزه­ ی پژوهش است.

وی در خاتمه با قدردانی از رئیس و مدیرکل دفترآموزش و ترویج مرکز پژوهش­ های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه‌ و بودجه کشور بابت حضور در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز، آمادگی دانشگاه تبریز را برای همکاری با این سازمان در حوزه ­های مختلف از جمله پژوهش و فناوری اعلام کرد.

تقدیر از مسئولان دانشگاه تبریز بخاطر حمایت از شرکت­ های دانش بنیان

مدیرکل دفترآموزش و ترویج مرکز پژوهش ­های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه‌ و بودجه کشور نیز در این دیدار گفت: کیفیت و تنوع محصولات شرکت ­های دانش بنیان، فناور و خلاق در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز نشان­دهنده­ی این است که از ته دل و با عشق و علاقه کار شده است و قطعا با داشتن این روحیه، تولیدات شرکت­ های دانش بنیان تداوم خواهد داشت.

دکتر سید محمد شفیعی با قدردانی از مسئولان دانشگاه تبریز بخاطر حمایت از جوانان و شرکت­ های دانش بنیان، افزود: ما باید به نسل جدید توجه و اعتماد بیشتری داشته باشیم؛ چراکه آینده­ی این کشور در اختیار نسل جدید خواهد بود و خوشبختانه شاهد این اعتماد به جوانان در دانشگاه تبریز هستیم و این اعتماد و حمایت باید استمرار داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست ­های علمی – تخصصی در مرکز پژوهش ­های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه‌ و بودجه کشور گفت: دانشگاه تبریز یک برند معتبر محسوب می­شود و ما آماده ایم تا از تخصص و دانش هرکدام از اساتید بنام و متخصص این دانشگاه در نشست­ های علمی – تخصصی سازمان استفاده کنیم.

گفتنی است؛ دکتر پاکذات و دکتر شفیعی، رئیس و مدیرکل دفترآموزش و ترویج مرکز پژوهش­ های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه‌ و بودجه کشور و دکتر رقیه فرید مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده­­ نگری سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی آذربایجان شرقی در این دیدار از نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش محور شرکت ­های دانش بنیان، فناور و خلاق پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز بازدید کرده و در جریان فعالیت­ ها، چالش ­ها و نیازهای این شرکت های دانش بنیان قرار گرفتند.

 


( ۲ )

نظر شما :