ایجاد اندیشکده راهبردی خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری با همکاری دانشگاه تبریز

۲۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۷ کد : ۱۸۶۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۱۶

 


اندیشکده راهبردی خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری با همکاری دانشگاه تبریز ایجاد می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، زهرا کوهی مشاور استاندار، مدیرکل امور بانوان  و دبیر ستاد جمعیت استان آذربایجان شرقی با حضور در دانشگاه و دیدار با رئیس دانشگاه تبریز در خصوص ایجاد اندیشکده راهبردی خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری همفکری و گفتگو کرد.  
دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های صادقانه تیم مدیریت امور بانوان استانداری گفت: مسئولیت و نقش هر دستگاه و سازمانی در زمینه قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده مشخص شده که دستگاه های متولی باید در قبال مسئولیت های محوله خویش، صادق و پاسخگو باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تبریز با توجه به ظرفیت هایی که در این حوزه دارد، آماده همکاری برای راه اندازی اندیشکده راهبردی خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری در استان است، تصریح کرد: با ایجاد این اندیشکده و با استفاده از طرح ها، برنامه ها وایده های عملی نخبگاه جامعه و دانشگاه و دیگر اقشار مختلف مردم می توان در پیشبرد اهداف قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده در این استان گام های موثری برداشت.
رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه باید مشکل جوانان در حوزه های مختلف به صورت ریشه ای حل شود، یادآور شد: با حمایت از خانواده ها و حل برخی از مشکلات جوانان در خصوص مسکن، ازدواج و مشکل بیکاری آنان و با ارایه تسهیلات ویژه در این زمینه ها به جوانان، می توان بخشی از مشکل جوانی جمعیت و فرزندآوری را برطرف نمود.   
به گفته وی امروزه لازمه افزایش فرزندآوری و جوانی جمعیت در کشور؛ فرهنگ سازی، رفع موانع، ایجاد انگیزه، رصد و پایش برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه ها است.
زهرا کوهی مشاور استاندار، مدیرکل امور بانوان  و دبیر ستاد جمعیت استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از نحوه روند ایجاد اندیشکده راهبردی خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری در استان گفت: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشورمان ظرفیت و توانمندی های زیادی در بخش های مختلف و به خصوص در بحث مسایل خانواده و جمعیت برخودار است که با ایجاد اندیشکده راهبردی خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری در استان با همکاری و حمایت این دانشگاه بهترمی توانیم  گام های عملیاتی موثری برای پیشبرد و اهداف این اندیشکده برداریم.


( ۴ )

نظر شما :