برگزاری مراسم گرامیداشت روز حسابدار در دانشگاه تبریز

۲۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۷ کد : ۱۸۶۲۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۷۲

مراسم گرامیداشت روز حسابدار در دانشگاه تبریز،با حضور رییس دانشگاه، معاون پشتیبانی و توسعه منابع، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاون دانشجویی و جمعی از مدیران و کارکنان بخش های مختلف امور مالی و مدیریت بودجـه، تشکیلات، تحول اداری و بـهره وری در تالار لعل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر این دانشگاه برگزار شد.

تسلط به دانش روز و بازنگری در برخی برنامه ها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن تبریک روز حسابداری و قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان مدیریت امور مالی و مدیریت بودجه، تشکیلات، تحول اداری و بـهره وری گفت: حوزه های امور مالی و بودجه هر دستگاه، سازمان و حتی شرکت ها؛ نقش مهم و تعیین کننده در تحول و توسعه آن شرکت ها و سازمانها بر عهده دارند، بنابراین فعالان این بخش، مسئولیت و کار پیچیده، پرزحمت، پراسترس، حساس و مهمی در قبال دستگاه و سازمان خود دارند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هر گونه اقدامی برای توسعه و تحولی در هر دستگاه و سازمانی، با مسئله مالی و بودجه آن در ارتباط است، تصریح کرد: مدیران و کارشناسان این بخش ها با برنامه ریزی، همفکری، تسلط به دانش روز و بازنگری در برخی برنامه ها می توانند، نقش حیاتی و اساسی در پیشرفت و توسعه آن دستگاه داشته باشند. 

 رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه ما در کشورمان و در این میان در دانشگاه ها با وجود داشتن این همه نیروی انسانی متخصص و متعهد و امکانات در اجرای موفق برخی برنامه ها دچار مشکل می شویم، یادآور شد: شما مدیران و کارشناسان بخش های امور مالی و بودجه با کمک گرفتن از دانش و تجربیات اساتید و نخبگان دانشکده اقتصاد و مدیریت بهتر می توانید در پیشبرد کارهای خویش موفق عمل بکنید.

مدیریت منابع و کاهش وابستگی دانشگاه به بودجه دولتی

وی مدیریت منابع و کاهش وابستگی دانشگاه به بودجه دولتی را از دیگر مسئولیت های فعالان این عرصه بیان کرد و افزود: وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی امروزه عمده مشکلات دانشگاه ها است.

 به گفته وی، مدیران و کارشناسان حوزه امور مالی و بودجه با مدیریت منابع، برنامه ریزی و ارایه راهکارهای لازم بهتر می توانند در استقلال مالی و رسیدن به منابع مالی پایدار دانشگاه ها نقش آفرین های لازم را داشته باشند.

 رئیس دانشگاه تبریز در ادامه افزود: امروزه ظرفیت ها و توانمندی های زیادی دربخش های مختلف دانشگاه ها وجود دارد که باید از این توان و ظرفیت برای کسب درآمدهای اختصاصی و استقلال مالی دانشگاه ها بهره مند شد، تا اینکه کمتر وابسته به بودجه دولتی باشند.

فعالیت در محیط علمی بسیار با ارزش و مقدس است

دکتر رضا محمدی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن تبریک این روز به مدیران و کارکنان این حوزه گفت: حسابداری یکی از کارهای حساس، مهم و کلیدی در هر دستگاه و سازمان به شمار می رود و گرامیداشت روز حسابدار نیز بهترین فرصت برای قدردانی و ارج نهادن به فعالیت های این قشر و نقش، جایگاه و اهمیت این شغل در جامعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران و کارکنان بخش های امور مالی، مدیریت بودجه، تشکیلات، تحول اداری و بهره وری و دیگر بخش ها با شبانه روزی و تلاش صادقانه در پیشبرد اهداف کلان دانشگاه و حل مشکلات این حوزه در تلاش هستند، تصریح کرد: در گذشته و این روزها که دانشگاه با مشکل کمبود مالی و بودجه در بخش های مختلف روبرو است، با تلاش و همکاری شبانه روزی مدیران و کارکنان بخش های مدیریت امور مالی و مدیریت بودجه، تشکیلات، تحول اداری و بهره وری بسیاری از مسایل و مشکلات حل شده است.  

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه فعالیت در محیط علمی با هر عنوان شغلی بسیار با ارزش و مقدس است، یادآور شد: در هر شغلی با توکل به خداوند متعال و با برنامه ریزی، تلاش، همکاری، وحدت و همدلی می توان در پیشبرد توسعه اهداف تعیین شده در هر دستگاه و سازمانی گام های موثری برداشت. 

انجام تمامی پرداخت ها به صورت الکترونیکی

محمد حسین رضاوند مدیر امور مالی دانشگاه تبریز و رضا دهـقانی معاون بودجه، تشکیلات، تحول اداری و بهره وری دانشگاه تبریز نیز در این آیین با ارایه گزارشی از حوزه فعالیت کاری خویش ارایه کردند.

مدیر امور مالی دانشگاه تبریز در این مراسم با بیان اینکه در یک سال کارهای بزرگ و اساسی برای تحول و ارتقای بخش های مختلف این مدیریت صورت گرفته است، گفت: با تحول و ارتقایی که در زیرساخت ها و نرم افزارهای سامانه های مالی( مدیریت پرداخت آنلاین، فیش حقوقی، اضافه کاری، حق داوری اساتید، حق التدریس اساتید و ...) صورت گرفته، امروزه تمامی پرداخت ها به صورت الکترونیکی شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود خواستار توجه و حمایت بیشتر به کارکنان این بخش با توجه به شرایط حساس و پر استرس فعالیت در حوزه مدیریت امورمالی در پیشبرد توسعه و تحول دانشگاه شد.

لازم به ذکر است؛ فدراسیون بین المللی حسابداران(IFAC) در سال 2007 و در سی امین سالروز تاسیس خود دومین یکشنبه ماه دسامبر (اواخر آذر) هرسال را به عنوان هفته جهانی حسابداری انتخاب و به تمام اعضای خود در سراسر جهان پیشنهاد کرده که در این هفته با برگزاری مراسم ویژه ای از حسابداران تجلیل به عمل آورند و از سوی دیگر حرفه حسابداری و نقش حسابداران را در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی به عموم بشناسانند. در همین راستا هم ۱۵ آذر هر سال روز حسابدار در ایران است. این روز در گردهمایی ۱۳ آذر ۱۳۸۶ نهادهای حسابداری ایران شامل انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران - به عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک - انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمان حسابرسی به این عنوان نام‎گذاری شده است.


نظر شما :