در نشست هم اندیشی کارآفرینی و اشتغال زایی در دانشگاه تبریز مطرح شد؛

حمایت از دانشجویان فعال و نخبه انجمن های علمی دانشجویی

۰۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۳ کد : ۱۸۴۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۱۰

 

نشست هم اندیشی کارآفرینی و اشتغال زایی با حضور دانشجویان فعال و نخبه انجمن های علمی دانشجویی و مدیر پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی با اعلام این خبر گفت: این جلسه با هدف هدایت دانشجویان فعال و نخبه انجمن های علمی دانشجویی به سمت کارآفرینی و اشتغال زایی برگزار شد.
حجت الاسلام حمیدی افزود: از موضوعات مهم این جلسه، تبیین مراحل استقرار شرکت در پردیس علم و فناوری، تشریح تسهیلات پردیس نسبت به شرکت ها، بررسی پتانسیل انجمن ها علمی دانشجویی در خصوص تشکیل شرکت دانش بنیان و  توضیح الگوریتم تشکیل تیم های استارت آپی از انجمن های علمی دانشجویی بوده است.
برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، از دیگر برنامه های این مراسم بود که با حضور 150 نفر از دبیران انجمن های علمی دانشجویی و اعضای شورای مرکزی، در محل تالار باران پردیس علم و فناوری برگزار شد.

دکتر علی پورزیاد، مدیر پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای همکاری و مساعدت با دبیران انجمن های علمی، حمایت ویژه خود را نسبت به تیم هایی که از سوی مدیریت امور اجتماعی دانشگاه جهت استقرار در پردیس معرفی شوند، ابراز کرد.
هم اکنون 106 انجمن علمی دانشجویی در مدیریت امور اجتماعی دانشگاه تبریز مشغول فعالیت بوده و در طول سال های گذشته تاکنون از بدنه انجمن های علمی دانشجویی 11 عنوان شرکت ایجاد و در پردیس علم و فناوری دانشگاه استقرار پیدا کرده اند. ضمن آنکه  هدفگذاری، تقویت و پشتیبانی از  تعداد شرکت های برخواسته از فعالین انجمن های علمی دانشجویی است.
بر پایه همین گزارش، مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز با اتکا به پتانسیل و توانمندی های علمی اساتید مجرب و امکانات آزمایشگاهی مجهز با هدف ارائه خدمات حمایتی از ایده  های نوآورانه و توسعه کسب و کارهای نوین توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپا اقدام به فعالیت نموده است.

 


( ۳ )

نظر شما :