دومین نشست هم اندیشی توسعه همکارهای مشترک دانشگاه تبریز و مجتمع مس سونگون برگزار شد

۲۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۸ کد : ۱۸۴۲۲ اخبار
تعداد بازدید:۶۴۳

 

دومین نشست هم اندیشی توسعه همکارهای مشترک دانشگاه تبریز و مجتمع مس سونگون با حضور مدیر مجتمع مس سونگون و هیات همراه وی و رییس دانشگاه و برخی معاونان و مدیران این دانشگاه در تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این نشست ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از حضور مدیر مجتمع مس سونگون و هیات همراه وی برای چندمین بار در این دانشگاه گفت: دانشگاه تبریز با تمام ظرفیت و توان در خدمت پیشرفت و توسعه صنایع استان و به خصوص مجتمع مس سونگون شهرستان ورزقان است.
وی در ادامه تهیه نقشه راه و تدوین برنامه های جامع،  برای گسترش توسعه همکاری های مشترک و سروسامان دادن به فعالیت های مشترک را ضروری بیان کرد و افزود: برای پیشبرد اهداف مشترک و عملیاتی نمودن اجرای پروژه های مشترک و سرعت بخشیدن به آنها، باید تمامی مدیران دو مجموعه با تمام توان به صورت جهادی تلاش کنند و در همین راستا هم این نشست ها همچنان به طور منظم و با جدیت و با حضور مدیران، کارشناسان و اساتید متخصص برگزار شود.  
معبود عباس‌زاده مدیر مجتمع مس سونگون ورزقان هم در این نشست از استقبال دانشگاه تبریز برای توسعه همکاری مشترک در حوزه های مختلف قدردانی کرد و گفت: این همکاری های مشترک باید با توجه به ظرفیت های دو طرف با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد، تا اینکه بتوانیم بخشی از نیاز مجتمع مس سونگون را با کمک دانشگاه تبریز برطرف نماییم.
وی افزود: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشورمان است و از این رو باید از توانمندیهای این دانشگاه برای توسعه و پیشرفت کشورمان و استان در بخش های مختلف و از جمله صنایع مس بهره مند شویم.
بر پایه همین گزارش، در این نشست برخی طرح ها و مسایل مطرح شده در دستور جلسه امروز با حضور مدیران و کارشناسان دو طرف مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مورد تصویب قرار گرفت.  
لازم به ذکر است؛ معدن مس سونگون در شمال غرب ایران، در استان آذر بایجان شرقی، ۱۳۰ کیلو متری شمال تبریز، ۷۵ کیلومتری شمال غرب اهرو ۳۰ کیلومتری شمال ورزقان در همسایگی جمهوری‌‌های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.


نظر شما :