اعلام برنامه های دانشگاه تبریز برای گرامیداشت "سال جهانی علوم پایه برای توسعه پایدار"

۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۸ کد : ۱۸۴۰۲ اخبار
تعداد بازدید:۷۸۷

 

برنامه‌های دانشکده فیزیک  دانشگاه تبریز برای گرامیداشت "سال جهانی علوم پایه برای توسعه پایدار" اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صالح اشرفی رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: این دانشکده برای گرامیداشت "سال جهانی علوم پایه برای توسعه پایدار" برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی کرده که ازجمله آن‌ها می‌توان به اختصاص یک روز از هفته پژوهش به این مناسبت و تمرکز برنامه‌های دانشکده حول این موضوع است.

وی، دعوت از متخصصین، اساتید پیشکسوت و همکاران پیشرو در ایجاد ارتباط با صنعت برای ایراد سخنرانی و همچنین دعوت از متخصصین سایر رشته‌های علوم پایه برای ارائه توانمندی‌ها و افق پیشرو فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پایه را از دیگر برنامه‌های این حوزه اعلام کرد و افزود: دراین‌ارتباط همچنین نمایشگاه جهت ارائه توانمندی‌های رشته‌های ذیل علوم پایه برای پیشرفت و توسعه جوامع بشری برگزار خواهد شد.

به گفته وی، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی ازجمله دیگر برنامه‌های جنبی گرامیداشت "سال جهانی علوم پایه برای توسعه پایدار" در این دانشکده است.

بر پایه همین گزارش؛ ﺳﺎل ۲۰۲۲ ﻣﯿﻼدی به‌عنوان ﺳﺎل بین‌المللی ﻋﻠﻮم ﭘﺎﯾﻪ در ﺗﻮﺳﻌﻪ نام‌گذاری ﺷﺪه اﺳﺖ و در همین راستا شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت سال بین‌المللی با حضور نهادهای مختلف و ازجمله انجمن‌های علمی مرتبط با علوم پایه تشکیل شد که وزیر علوم به‌عنوان رئیس این شورا و دبیرشورای عالی عتف به‌عنوان نائب رئیس آن و دکتر نصیری به‌عنوان دبیر آن انتخاب‌شده‌اند. ذیل این شورا، کمیته اجرایی تشکیل‌شده است که ۱۷ عضو از رؤسای انجمن‌‌های علمی کشور چون انجمن‌های فیزیک، انجمن شیمی، ریاضی، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، آمار و انجمن ژنتیک را شامل می‌شود.


( ۷ )

نظر شما :